android Postat 4 oktober 2007 Postat 4 oktober 2007 Gick inte att redigera mitt inlägg i demoavdelningen alldeles nyss! Fatal error: Call to undefined function utf8_encode() in /var/www/localhost/htdocs/ips_kernel/class_ajax.php on line 273
Björn Olsberg Postat 4 oktober 2007 Postat 4 oktober 2007 (redigerat) Exakt vilket inlägg handlar det om? EDIT: Testar att redigera detta inlägg. Redigerat 4 oktober 2007 av Olsberg
android Postat 4 oktober 2007 Trådstartare Postat 4 oktober 2007 Det här: https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=656066 Testade 2 ggr, men kan testa nu igen...
android Postat 4 oktober 2007 Trådstartare Postat 4 oktober 2007 Försökte redigera mitt förra inlägg i den här tråden också, men det gick inte. Samma felmeddelande igen. Jag kör firefox 2.0.0.7 på winXP.
Björn Olsberg Postat 4 oktober 2007 Postat 4 oktober 2007 Provade att redigera, och det gick finfint. OK, mer felsökning: vilken webbläsare använder du? Ser ut som att det är något med teckenkonverteringen.
Björn Olsberg Postat 4 oktober 2007 Postat 4 oktober 2007 Där skrev vi samtidigt Märkligt, jag kör samma os och samma version av webbläsare. Får söka på det senare, nu är det skick av nästa nummer som gäller - hoppas du kan stå ut med att inte kunna redigera dina inlägg under några dagar 😲
android Postat 4 oktober 2007 Trådstartare Postat 4 oktober 2007 Jodå, det är lugnt. Folk får väl stå ut med fler stavfel och underliga syftningar från mina sida helt enkelt... Ska testa att tömma cache och sånt senare, om det nu kanske kan hjälpa.
android Postat 4 oktober 2007 Trådstartare Postat 4 oktober 2007 Knepigt! Tänkte att det kanske berodde på datorn hemma, men jag får samma problem på datorn jag sitter vid nu...
Exil Postat 4 oktober 2007 Postat 4 oktober 2007 (redigerat) Jag hade samma problem igår, det hände två gånger, men det funkade fint mellan dessa två gånger. Idag har jag heller inte stött på något problem, så det var bara tillfälligt för mig. Jag kör Firefox 2.0.0.7 på mac EDIT: Nu hände det igen, två gånger på raken =/ Redigerat 4 oktober 2007 av Exil
Micke H Postat 5 oktober 2007 Postat 5 oktober 2007 (redigerat) Kan intyga att det hände mig också, jag försökte redigera ett inlägg, och fick upp precis det felmeddelande som redan beskrivits på samma plats där inlägget borde funnits. Att ladda om sidan resulterade i att inlägget återställdes till originalet, INTE det som jag redigerat det till. Kör PC, Firfox version 2.0.0.7. Redigerat 5 oktober 2007 av Lynxo
Micke H Postat 5 oktober 2007 Postat 5 oktober 2007 (redigerat) Hehe, skulle redigera ovanstående inlägg, och fick upp precis det felmeddelandet igen. 😏 Fatal error: Call to undefined function utf8_encode() in /var/www/localhost/htdocs/ips_kernel/class_ajax.php on line 273 EDIT: det verkar fungera att redigera när man väljer Full Redigering eller vad det nu heter, dvs när ett helt nytt fönster öppnas. Redigerat 5 oktober 2007 av Lynxo
Björn Olsberg Postat 5 oktober 2007 Postat 5 oktober 2007 (redigerat) Hehe, skulle redigera ovanstående inlägg, och fick upp precis det felmeddelandet igen. 😕 Fatal error: Call to undefined function utf8_encode() in /var/www/localhost/htdocs/ips_kernel/class_ajax.php on line 273 EDIT: det verkar fungera att redigera när man väljer Full Redigering eller vad det nu heter, dvs när ett helt nytt fönster öppnas. Tack för info. Skriver ett testinlägg. EDIT: Bekräftar. Det är funktionen Enkel redigering som strular. Tack Lynxo! Redigerat 5 oktober 2007 av Olsberg
berra_- Postat 5 oktober 2007 Postat 5 oktober 2007 (redigerat) Test test Edit: Fatal error: Call to undefined function utf8_encode() in /var/www/localhost/htdocs/ips_kernel/class_ajax.php on line 273 😕 Redigerat 5 oktober 2007 av berra_-
android Postat 5 oktober 2007 Trådstartare Postat 5 oktober 2007 (redigerat) Ok, måste bara testa jag också då... edit: ok, jo det stämmer. Enkel edit ger samma fel som tidigare och full edit funkar. Redigerat 5 oktober 2007 av android
Björn Olsberg Postat 5 oktober 2007 Postat 5 oktober 2007 Nu är problemet åtgärdat. Båda redigeringsmetoder fungerar.
berra_- Postat 5 oktober 2007 Postat 5 oktober 2007 (redigerat) Perfekt! Edit: 😆 Redigerat 5 oktober 2007 av berra_-
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.