Jump to content
Annons

Deamon Tools finns på Pc men vad kan man använda för liknande program till en Mac? Ska man skaffa reason 4 eller ska man fortsätta i 3an?

Recommended Posts

Postat

Hej! 😄

Jag är ny användare av Mac. Använde alltid Deamon tools till pc. Vad finns de för liknande program till mac? Vilken tycker ni är den bästa och varför?

Sen undrar ja om reason 4 är en bättre version än 3an eller tycker ni att man kan fortsätta jobba i 3an? ja ser inga större skillnader mellan dom...

Tack på förhand! 🙂

Annons
Postat

Vissa typer av imagefiler använder jag brännarprogrammet toast för att mounta.

Man kan alltså mounta utan att behöva bränna.

De flesta typer av filer kan man annars precis som Olsberg säger bara dubbelklicka på.

Postat
Hej! 😏

Jag är ny användare av Mac. Använde alltid Deamon tools till pc. Vad finns de för liknande program till mac? Vilken tycker ni är den bästa och varför?

Sen undrar ja om reason 4 är en bättre version än 3an eller tycker ni att man kan fortsätta jobba i 3an? ja ser inga större skillnader mellan dom...

Tack på förhand! 🙂

Oavsett om man är nybörjare eller proffs i Reason så tror jag att man kan uppleva en ganska stor skillnad mellan de båda. Numera tycker jag helt klart att 4an ÄR bättre än 3an när det gäller allt. Sequensern är bättre och det medföljer fler "rackenheter" än 3an. De gamla rackenheterna är till stor del exakt likadana som förr. Sen tycker jag att arbetsflödet går snabbare i 4an också. Eftersom du redan har 3an så tycker jag nog att det kan vara värt att ta sig upp till fyran. En tusing tror jag att det kostar.

lp&u

Svante

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

svar1: Mac hanterar ISO filer "out of the Box" bara att dubbelklicka på den. (oops såg att Olsberg redan svarat sorry 😮 )

svar2: Är Reason 4 bättre än ver 3.. Tja samma svar som "är en Volvo V70 bättre än en Volvo Amazon herrgårdsvagn" Smaksak skulle jag säga. men avgör själv 🙂

EDIT: Ps. Ska förresten skaffa Reason 4 nu när det verkar moget.. Såå.. Jag får väl ta och montera träpanler på min dator då 😛

Redigerat av hegobald
Postat (redigerat)

ISO-filer kan du öppna direkt i Finder

nrg-filer kan man mounta i Toast

cue+bin-filer kan du konvertera till ISO med Gumby.

Redigerat av cm0s

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.