Jump to content
Annons

Recommended Posts

Elof (oregistrerad)
Postat

Har suttit med 8an sen det kom. Jag tycker den här quickswipegrejjen kan vara jobbig ibland och verkar vara aningen nyckfull, speciellt när man jobbar med flera kanaler. Går det att länka kanaler så att man swipear till exempel 10 kanaler samtidigt?

Går det kanske att stänga av quickwipe, så att logic beter sig som förr när man spelar in?

Det bästa tycker jag är att nya kompressorn går att använda utan att skämmas över, det nya sättet att skapa kanaler och att bus-objekten är osynliga och auxar skapas direkt istället.

8an har kraschat några gånger för mig, men autosparat varje gång.

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag kan inte rekommendera studio det bara strular och får för sig saker och dessutom så kan det få för sig att låta olika från tagning till tagning helt utan nån som helst logik. Slänger snart ut skräpet och går tillbaka till PCn. Det verkar som att det meckar till min mac mini oxå eller så är det minin själv som är helt kockobello. Tidigare idag så vägrade den nästan att stänga av sig, tog väl en halvtimme eller nåt innan den gjorde det till sist.

Redigerat av Burnin Sven
Postat
Jag kan inte rekommendera studio det bara strular och får för sig saker och dessutom så kan det få för sig att låta olika från tagning till tagning helt utan nån som helst logik. Slänger snart ut skräpet och går tillbaka till PCn. Det verkar som att det meckar till min mac mini oxå eller så är det minin själv som är helt kockobello. Tidigare idag så vägrade den nästan att stänga av sig, tog väl en halvtimme eller nåt innan den gjorde det till sist.

det verkar faktiskt som det mesta strular för dig när man läser dina inlägg

Postat

En skitskum grej!

Det tappar synken ibland när man växlar mellan low latency mode och inte low latency. Har man klick på hamnar det förskjutet några millisekunder. Stannar man och trycker record igen brukar det fixa till sig.

Bara jag som råkat ut för detta?

Postat

Om det inte strulade så skulle jag väl för guds skull inte skriva om det eller vad menar du, eller skulle du bara vara häftig och spydig? Det kan jag bjuda på i så fall ha det bra grabben.

Göran

Postat

Kan nog lugnt säga att det inte är "grejjerna" det beror på att det strular. Annars skulle väl alla med mac/logic ha problem, och det kan väl inte vara logiskt?! Stämmer systemkraven borde väl allt vara frid o fröjd? 😄

M.v.h. Coyster.

Postat

Ja det tycker man ju.

Postat

Om det inte strulade så skulle jag väl för guds skull inte skriva om det eller vad menar du, eller skulle du bara vara häftig och spydig? Det kan jag bjuda på i så fall ha det bra grabben.

Göran

varför köper man ett program som man inte ens gillar upplägget eller layouten på?

varför skaffar man en mac utan ta reda på om mac passar en?

varför skaffar man nytt när man har inställningen att man inte vill lära nytt?

kanske kan va ide att hitta den minsta gemensamma nämnaren för alla dina tekniska problem istället för att spy galla över logic 5-6-7-8, mac, pc...

eller klagar du på logic 8 å mac bara för att vara häftig å spydig?

det kan nog apple bjuda på isf - grabben

Postat

Göran

varför köper man ett program som man inte ens gillar upplägget eller layouten på?

varför skaffar man en mac utan ta reda på om mac passar en?

varför skaffar man nytt när man har inställningen att man inte vill lära nytt?

kanske kan va ide att hitta den minsta gemensamma nämnaren för alla dina tekniska problem istället för att spy galla över logic 5-6-7-8, mac, pc...

eller klagar du på logic 8 å mac bara för att vara häftig å spydig?

det kan nog apple bjuda på isf - grabben

Oj nu fick han visst luft, stor bokstav i början av meningar sa inte fröken det? Och du jag köper vad fan jag vill helt enkelt och jag gnäller så mycket jag vill på det jag köper, det är inte mycket du kan göra åt det. Du tror väl inte att dina larviga försök till pungsparkar gör nån skillnad i det fallet eller för då är du bra naiv. Men ha en riktig genomgod jul nu grabben och kör för guds skull inte samma taktik med tomten för då blir det bara mjuka klappar vettu. Mors

Göran

Postat (redigerat)
Oj nu fick han visst luft, stor bokstav i början av meningar sa inte fröken det? Och du jag köper vad fan jag vill helt enkelt och jag gnäller så mycket jag vill på det jag köper, det är inte mycket du kan göra åt det. Du tror väl inte att dina larviga försök till pungsparkar gör nån skillnad i det fallet eller för då är du bra naiv. Men ha en riktig genomgod jul nu grabben och kör för guds skull inte samma taktik med tomten för då blir det bara mjuka klappar vettu. Mors

Göran

du recenserar logic studio

å jag recenserade dig som användare

det är inte mycket du kan göra åt det

(editerade bort frågan om trådstartandet)

Redigerat av Demonproducenten
Postat

Jo, jag startade tråden då Logic8 var ny och var bara nyfiken på vilka barn sjukdommar den hade. Var själv lite nervös för kompabiliteten mellen 7 o 8an. Har så mycket jobb som låg då i 7:an . Men nu så här i efterhand så gick det smärtfritt och är överlag väldigt nöjd med 8:an. Finns dock några grejor men ..men!

Postat
Finns dock några grejor men ..men!

det är ju det 😉

det finns alltid grejer med alla program, speciellt vid nya versioner, speciellt vid lite större versionshopp

Postat

Upplevde första riktiga hängningen igår. Logic stängdes och det jag gjort autosparades inte. Det hände när jag dubbelklickade på filmrutan som finns uppe till vänster. Filmen var en .mov komprimerad i H.264-format.

Postat
Upplevde första riktiga hängningen igår. Logic stängdes och det jag gjort autosparades inte. Det hände när jag dubbelklickade på filmrutan som finns uppe till vänster. Filmen var en .mov komprimerad i H.264-format.

(Sportkommentatorfrågor): Hur kändes det? Kan vi vänta oss några taktikförändringar till nästa match?

Postat

Händer det varje gång?

För hos mig funkar det att växla mellan floating och vänstra hörnet med H.264 formatet.

Postat
En skitskum grej!

Det tappar synken ibland när man växlar mellan low latency mode och inte low latency. Har man klick på hamnar det förskjutet några millisekunder. Stannar man och trycker record igen brukar det fixa till sig.

Bara jag som råkat ut för detta?

Samma grej här. Stoppa och sedan dra igång igen (Play), se'n är allt i synk igen... 😆

Postat

Händer det varje gång?

För hos mig funkar det att växla mellan floating och vänstra hörnet med H.264 formatet.

Nä, bara en gång.. Fast man blir ju sådär försiktig och vågar inte riktigt dubbelklicka längre...

Postat (redigerat)

Sitter nu med osx 10.3.9 samt logic pro 7, och skall nu i januari skaffa osx 10.5 (om det nu är stabilt nog??) samt logic studio, men det får liksom inte under några omständigheter bli något avbrott i arbetet i studion, så jag vet inte riktigt hur man skall bära sig åt!?!?

kan man, istället för att uppgradera logic, köpa nya logic studio (handlar ju bara om ett par tusingar mera), och installera detta samt nyaste osx på en helt sepparat hårddisk tror ni? på detta sätt kan man ju alltid falla tillbaka till gamla setupen om det skiter sig eller tar längre tid!? kommer man kunna få alla mjukvarusynthar och dylikt att fungera trots att det ligger på separata hårddiskar? dvs, kommer logic studio hitta allt sånt, som då ligger på den gamla systemhårddisken?

eller hur gör man för att det skall gå smidigast? lämnar in den till nån annan(typ, 4sound/estrad) som får sköta skiten och ta allt ansvar för att det skall funka?

eller vågar man köra på uppgraderingarna ändå?

är ju så jävla nojig för att saker och ting skall sluta funka! Nu för tiden är jag nämligen helt handikappad vad gäller denna typen av problemlösning, dels är jag det totalt i mac-miljö, då jag aldrig haft problem ännu, och har blivit det totalt i och med nya wondows vista på pc....så man är lite handikappad.

nån annan som gjort denna mannöver? hur har det funkat? har alla synthar och effekter följt med och fungerat? UAD-kortet, hänger alla såna pluggar med in til nya logic studio eller?

tacksam för all hjälp ni har att komma med....

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Postat

Har själv aldrig kört dubbla osx, så där vet jag inte hur det är. Men det borde det väl kunna gå?

Men du sitter på en G5? Om du kör osx 10.3.9 och Logic 8 så kommer du får hysterikt grafiklagg. Men det försvinner i Tiger 10.4.10 och i Leopard 10.5.0

Vad det gäller pluggarna så funkade alla förutom Waves. Men dom jobbar på en update där.

Dom här funkar iaf i Leopard och Logic 8

IK-Multimedia:

Ampeg SVX

Amplitube 2

Amplitube Jimi Hendrix

Miroslav Philharmonic

Eliosound:

Air EQ

Native Instruments:

B4

Spectrasonics:

Stylus RMX

Atmosphere

Trilogy

Toontrack:

dfhs + c&v

EZDrummer + addons

Synthogy

Ivory

UAD-1:

Alla pluggar

XLN Audio

Addictive drums Obs endast demo

reFX

Nexus Obs endast demo

Jag gjorde en helt ny installation på rubbet. Och det rullar på rätt bra. Fick nån Kernelknas på 10.5 men sen kom 10.5.1 fort som tusan och sen dess så har det funkat riktigt bra. Däremot så kör jag vidare på Logic 7. Gillar inte 8an alls.

Postat
Ett stalltips, skicka PM till dom du retar dig på så slipper dom andra läsa skiten.

Göran

nu var det inte dig som person jag retade mig på utan det du skriver om programmet tråden handlar om

tycker det är ganska tydligt att din kritik mot programmet och osx/mac grundar sig i din egen okunskap å ovilja att lära dig nytt

tyckte det kunde vara värt att lyfta fram i tråden eftersom andra som går i tankar att köpa logic kanske lär läsa den å få en helt snedvriden uppfattning om man går efter det du skriver - dom lär inte läsa ett pm till dig

Postat

Min kompis uppdaterade till Leopard, efter det så blev Logic Pro 8 väldigt segt.

Jag kör Logic Pro 8 nu i tiger och det funkar skit bra. Både jag och min vän kör Mac Pro med lika ram och processor.

Så du kan kankse uppdatera till Logic Studio men vänta med Leopard.

Postat (redigerat)

Vi kör Logic Studio på Leopard (Macbook Pro) och det rullar på fint. Vad man ska vara medveten om är att Apple har ändrat i au-gränssnittet (be mig inte speca mer, detta är information jag har fått från utvecklare) vilket gör att många pluggar måste uppdateras för att fungera i Logic Pro 8. Flera är redan där men inte alla. Apple ska enligt uppgift även jobba på en uppdatering av Logic som löser en del av problemen, har ingen info om när den kan tänkas komma.

Metoden att installera OS X och Logic på en extern hårddisk är bra, vi har gjort samma sak och det fungerar fint. I vanlig ordning rekommenderar vi Firewire och inte usb 2 för hårddisken.

EDIT: Tog ett gäng inlägg med pajkastning och lade dem i tråden

https://www.studio.se/index.php?showtopic=45869

Redigerat av Olsberg
Postat

Men det var viktigt att få det att framstå som att jag inte fattar ett dugg och att min kritik är helt obefogad, jaja kör så det blir fint. Ni behöver nog inte skicka några inbjudningar till nåt Logicseminarium. Ha det bra och god jul jag tror jag loggar ut.

Göran

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.