Directsound Postat 3 oktober 2007 Postat 3 oktober 2007 Hej Jag har installerat Logic 8 och dessutom köpt en extern hårddisk som jag tänka spela in ljudspåren och har instrumenten, effektpluggar m.m på. Problemet är bara att jag enbart lyckats föra över EX24 och Apple loops. Min fråga är hur man för över resten av instrumenten och insertseffekterna. Jag har sökt på nätet om detta men inte fått något bra svar, är det ens vettigt? Kör på en 250 gig 5400rpm, 2 gig ram Macbook med extern firewirehårddisk 7200 rpm. macbook-externHD-ljudkortet (inte optimalt kanske ... men det får jag se senare hur det fungerar 🙁 ) Jag har gjort Alias på ex24 instrumenten men det verkar inte fungera på de övriga syntharna som ligger under plug-ins library. Tacksam för svar! Annars är ju Logic 8 rena drömmen, tar mycket datrokraft dock om man jämför med Logic 7 express som jag hade innan. 😆
Cykeln Postat 3 oktober 2007 Postat 3 oktober 2007 Hej Jag har installerat Logic 8 och dessutom köpt en extern hårddisk som jag tänka spela in ljudspåren och har instrumenten, effektpluggar m.m på. Problemet är bara att jag enbart lyckats föra över EX24 och Apple loops. Min fråga är hur man för över resten av instrumenten och insertseffekterna. Jag har sökt på nätet om detta men inte fått något bra svar, är det ens vettigt? Kör på en 250 gig 5400rpm, 2 gig ram Macbook med extern firewirehårddisk 7200 rpm. Jag har lagt hela studio-installationen med program, instrument, loopar mm på den interna disken (iMac) Det enda jag lägger på den externa är det jag spelar in. Man kan ju speca lite vad man vill ska följa med till inspelningsmappen.
Emil Postat 3 oktober 2007 Postat 3 oktober 2007 Hej Jag har installerat Logic 8 och dessutom köpt en extern hårddisk som jag tänka spela in ljudspåren och har instrumenten, effektpluggar m.m på. Problemet är bara att jag enbart lyckats föra över EX24 och Apple loops. Min fråga är hur man för över resten av instrumenten och insertseffekterna. Jag har sökt på nätet om detta men inte fått något bra svar, är det ens vettigt? Kör på en 250 gig 5400rpm, 2 gig ram Macbook med extern firewirehårddisk 7200 rpm. macbook-externHD-ljudkortet (inte optimalt kanske ... men det får jag se senare hur det fungerar 😱 ) Jag har gjort Alias på ex24 instrumenten men det verkar inte fungera på de övriga syntharna som ligger under plug-ins library. Tacksam för svar! Annars är ju Logic 8 rena drömmen, tar mycket datrokraft dock om man jämför med Logic 7 express som jag hade innan. ☺️ Det finns ingen anledning alls att ha pluggar och mjukvaruinstrument som INTE använder sig av samplingar på en separat disk. Dessa använder nämligen inte något hårdiskutrymme när de används utan drar bara processorkraft. Man tjänar alltså inget på att flytta dessa om det nu ens går.
Directsound Postat 3 oktober 2007 Trådstartare Postat 3 oktober 2007 Det finns ingen anledning alls att ha pluggar och mjukvaruinstrument som INTE använder sig av samplingar på en separat disk. Dessa använder nämligen inte något hårdiskutrymme när de används utan drar bara processorkraft. Man tjänar alltså inget på att flytta dessa om det nu ens går. Ja det har du ju alldeles rätt i, ganska självklart egentligen! 😱 Tack för hjälpen!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.