Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena jag har en m-audio audiophile 2496 som input rca kort och en xfi som ut med ljud till hörlurarna och jag undrar ifall va skall man ha för inställningar på asio settings typ med sync osv på buffer size har jag 888 men det blir ju out of sync om jag rör knobsen på min yamaha rm1x jag undrar ifall vilka inställningar man skall ha?.

Tack för svar.

det tar ca nån halv sek innan det kommer ut i lurarna. men jag vill ha det realtime

hjälp

Annons
Postat
Tjena jag har en m-audio audiophile 2496 som input rca kort och en xfi som ut med ljud till hörlurarna och jag undrar ifall va skall man ha för inställningar på asio settings typ med sync osv på buffer size har jag 888 men det blir ju out of sync om jag rör knobsen på min yamaha rm1x jag undrar ifall vilka inställningar man skall ha?.

Tack för svar.

det tar ca nån halv sek innan det kommer ut i lurarna. men jag vill ha det realtime

hjälp

så lågt så möjligt, 64, 128, 256 sample.

Postat

ASIO klarar väl bara ett ljudkort tror jag? Det är inte speciellt bra att ha ett ljudkort för lyssning och ett för inspelning eftersom de inte kommer att synka med varandra. Då är det i så fall bättre att ha två AP 2496 och synka ihop dem.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.