Jump to content
Annons

T.BONE SCT700 Vs. RODE NT1-A

Recommended Posts

Tumble (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag undrar om det är nog som vet något om dessa mikrofoner, och kanske gjort en jämnförelse.

Man har inte hört speciellt mycket om T.BONE SCT700, så det skulle vara intressant att få veta nått om vad folk tycker om den. Har ni kanske nått annat förslag på mick i den prisklassen så får ni gärna ge förslag.

Tack!

Redigerat av Tumble
Annons
Postat

Røde NT1A. Tveklöst!

Visserligen är det lite äpplen och päron i din fråga.

SCT700 är en stormembrans rörmikrofon. Røde NT1A är en "normal" stormembrans kondensatormik med vanliga transistorer.

T.Bone är Thomanns budgetmärke, en Kina-mik alltså.

Den är en kopia modellerad efter lite dyrare rörmikrofoner.

Røde NT1A är en enklare mik, men har en hög kvalitet och bra ljud. Jag tror att du kommer bli nöjdare med en kvalitetsmikrofon.

Postat
Røde NT1A. Tveklöst!

Visserligen är det lite äpplen och päron i din fråga.

SCT700 är en stormembrans rörmikrofon. Røde NT1A är en "normal" stormembrans kondensatormik med vanliga transistorer.

T.Bone är Thomanns budgetmärke, en Kina-mik alltså.

Den är en kopia modellerad efter lite dyrare rörmikrofoner.

Røde NT1A är en enklare mik, men har en hög kvalitet och bra ljud. Jag tror att du kommer bli nöjdare med en kvalitetsmikrofon.

Som sagt, tveklöst - utan att ha lyssnat på T.Bone-varianten.

T.Bone är en budget-OEM-kinamikrofon medan Röde är ett märkesfabrikat från Australien med gott rykte.

Tumble (oregistrerad)
Postat

ok, tack för dom svaren, har jag lite mer koll på vad det är.

Ni har kanske någon annan mick som ni rekommenderar istället för Rode NT1-A som ligger i samma prisklass.

Tacksam för svar!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.