KaptenGnissel Postat 1 oktober 2007 Postat 1 oktober 2007 Hej på er allihopa! Jag är en Rock-/Bluesintresserad kille som börjar få en hel del gråa hår då jag har passerat 45 års ålder. Har spelat fläckvis med olika hobbyband sedan början på 80:talet. Gigar fortfarande då och då. Har på senare tid blivit alltmer intresserad av inspelning och studioarbete och har därför byggt upp min hemmastudio. Allt detta är tämligen nytt för mig och väldigt omfattande då det är stor skillnad på att ställa ett ljud när man är ute och gigar jämfört med studioarbete. Inlärningskurvan är brant men det är väldigt roligt och man lär sig nya saker varje dag. Detta forum är till god hjälp nar man kör fast eller behöver goda råd. Studios specialnummer "mixologi" är en guldgruva att ösa ur och ligger alltid brevid mig när jag jobbar i studion. Nyckelingredienserna i studion: - TRACKTION 3 Ultimate bundle - Focusrite Saffire - Behringer XENYX 1222 FX Mixerbord - Samson Servo120 studioslutsteg - Tannoy Reveal närfältsmonitorer Funderar på att skaffa en kontrollyta till DAW -programmet. Har kikat på Mackie Control Universal som verkar vara rikt utrustad men ganska dyr. Tar tacksamt emot råd om detta. Hälsningar //Kaptenen
KaptenGnissel Postat 6 oktober 2007 Trådstartare Postat 6 oktober 2007 Tackar tackar... //Thom a.k.a. KaptenGnissel
KaptenGnissel Postat 10 oktober 2007 Trådstartare Postat 10 oktober 2007 Tack alla för det varma mottagandet! //Kaptenen
sixties Postat 10 oktober 2007 Postat 10 oktober 2007 välkommen! trevligt med folk som varit med ett tag.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.