Oski Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 Dum di dum heter den. Det är en kille jag känner som har gjort den. Jag har gjort om den i en egen tappning. Säg gärna vad du tycker 😏 LÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Längd: 2.44 Format: Ogg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 Ogg is evil. Lägg upp mp3-a om du vill veta vad folk tycker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oski Postat 17 september 2004 Trådstartare Dela Postat 17 september 2004 Varför dissar alla ogg? det är ju mycket bättre än mp3. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plus o Minus Postat 17 september 2004 Dela Postat 17 september 2004 Varför dissar alla ogg? det är ju mycket bättre än mp3. Precis! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 17 september 2004 Dela Postat 17 september 2004 Varför dissar alla ogg? det är ju mycket bättre än mp3. Och Betamax är bättre än VHS. (Kan vara årets mest uttjatade uttryck) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 18 september 2004 Dela Postat 18 september 2004 ...och uzbekistanska är ett snyggare och mer tekniskt avancerat språk än engelskan... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 18 september 2004 Dela Postat 18 september 2004 det ena behöver inte utesluta det andra, lägg ut både MP3 och Ogg 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GeckoYamori Postat 18 september 2004 Dela Postat 18 september 2004 OGG stöder väl de flesta mediaspelare i dagsläget? Winamp kan ju spela det, fast här finns det väl en massa bisserwessers som använder något alternativt 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 18 september 2004 Dela Postat 18 september 2004 OGG stöder väl de flesta mediaspelare i dagsläget? Winamp kan ju spela det, fast här finns det väl en massa bisserwessers som använder något alternativt 🙂 Typ besserwisserspelaren Windows Media Player? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oski Postat 18 september 2004 Trådstartare Dela Postat 18 september 2004 använder du windows media player? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 18 september 2004 Dela Postat 18 september 2004 fast här finns det väl en massa bisserwessers som använder något alternativt 😛 Alternativ till vad? Verkar ju mer besserwisserfenomen att köra Ogg. Personligen är jag mer intresserad av att låta min närmsta krets (en sisådär 17 miljoner användare) höra min musik, än att använda det "senaste" filformatet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nadde Postat 19 september 2004 Dela Postat 19 september 2004 Varför inte ändra tråden till "Mp3 vs. Ogg"? va det inte låten man skulle ge synpunkt på här? Den låter konstigt. Kanske lite väl mycket dist? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oski Postat 19 september 2004 Trådstartare Dela Postat 19 september 2004 Varför ska man inte använda det nya om det är bättre? Om alla skulle börja använda ogg istället så skulle det bara innebära em förbättring. Föressten, är det inte en snubbe som har patent mp3, som egentligen ska ha pengar av alla som använer mp3? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 19 september 2004 Dela Postat 19 september 2004 Varför ska man inte använda det nya om det är bättre? Om alla skulle börja använda ogg istället så skulle det bara innebära em förbättring. Föressten, är det inte en snubbe som har patent mp3, som egentligen ska ha pengar av alla som använer mp3? Jo, JAG! Skicka pengarna till det här kontot är ni snälla och berätta för era kompisar: SEB 0044 50984090 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plus o Minus Postat 19 september 2004 Dela Postat 19 september 2004 Varför ska man inte använda det nya om det är bättre? Om alla skulle börja använda ogg istället så skulle det bara innebära em förbättring. Föressten, är det inte en snubbe som har patent mp3, som egentligen ska ha pengar av alla som använer mp3? Jo, JAG! Skicka pengarna till det här kontot är ni snälla och berätta för era kompisar: SEB 0044 50984090 🙁 När kan vi vänta oss www.hammagrella.se v1.0? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 20 september 2004 Dela Postat 20 september 2004 (redigerat) Lite höga congas i introt, melodislingan försvinner. Sen distar mina högtalare när låten går igång, skarevaså? Annars hade det varit rätt smart, kompet påminner om "Magic fly" med Space. Nån som kommer ihåg den otroligt sköna 70-talsdängan förresten? Edit: Eller tänker jag på "Oxygene" med JM Jarre? Redigerat 20 september 2004 av hammagrella Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pellesnusk Postat 21 september 2004 Dela Postat 21 september 2004 Galet mycket dist, knappast rätt?!? Hammagrella: tror mer på Jarre än Space.....men inte Oxygene väl?!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oski Postat 21 september 2004 Trådstartare Dela Postat 21 september 2004 öhm, jo visst distar det när elguran sätter in. Ja det ska va så 😉 Tycker du congasen är höga? hmm, jag tycker dom är ganska lagom. Det är meloditjafset som är för lågt. ska fixa det nåt tag. Tack ska ni ha. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Postat 21 september 2004 Dela Postat 21 september 2004 Hade vart kul att höra, tyvärr kan jag inte lyssna på ogg-filer. 😉 Som sagt, en mp3-version hade inte gjort ont... 😆 //Nisse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peppemannen Postat 21 september 2004 Dela Postat 21 september 2004 https://www.studio.se/index.php?showtopic=3901 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hagelberg Postat 22 september 2004 Dela Postat 22 september 2004 (redigerat) Låten var sådär.. jag måste tyvärr säga att disten störde mig lite. Och som sagt höj meloditjafset. Kan nog bli fint. Congasen ligger bra tycker jag. Får jag tipsa om en gratis spelare som klarar .ogg? Klicka här 🙂 Om ni har så pass snabb internet-uppkoppling så ni kan tänkas tanka hem låten så kan ni nog ta några sekunder och tanka hem 733 kB-versionen av den. Redigerat 22 september 2004 av Hagelberg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 22 september 2004 Dela Postat 22 september 2004 Tror inte att länken funkar längre...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 22 september 2004 Dela Postat 22 september 2004 (redigerat) öhm, jo visst distar det när elguran sätter in. Ja det ska va så 🙂Tycker du congasen är höga? hmm, jag tycker dom är ganska lagom. Det är meloditjafset som är för lågt. ska fixa det nåt tag. Tack ska ni ha. Hela paketet distar ju, Gör det hela olyssningsbart. Blir bara en jämntjock massa i Soundforge. Gör om mixen & normalisera för guds skull! Men, det låter som en kul låtidé. Redigerat 22 september 2004 av Danny Cort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oski Postat 22 september 2004 Trådstartare Dela Postat 22 september 2004 Hmm, tycker du det? tja. vet inte om låten känns värd att lägga ner mer energi på faktiskt =). Men rätt det har du säkert! Jodå, länken funkar prima. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 23 september 2004 Dela Postat 23 september 2004 Jodå, länken funkar prima. Ok, det står "Cannot find server" här, men det kanske beror på att min browser inte vet vad den ska göra med ogg-formatet...? Ska testa hemma istället... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 24 september 2004 Dela Postat 24 september 2004 mp3 mp3 mp3 mp3 mp3 mp3 mp3 mp3 mp3 mp3 mp3 mp3.... Skit i vilket format som är bäst. Vill du nå så bred publik som möjligt använd mp3! Väntar ivrigt... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oski Postat 24 september 2004 Trådstartare Dela Postat 24 september 2004 (redigerat) ojdå, man ska inte ha några förväntningar om man ska lyssna på låten, då blir du bara besviken 😱. Men jag kanske fixar det då.. EDIT: Nu finns en mp3 version som är lite annat mixad, den blev lite låg, men det får va så. Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 24 september 2004 av Oski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 25 september 2004 Dela Postat 25 september 2004 Jo vääääldigt låg... men en KUL grej! 😱 Jag gillar allt utom distguran... den gör mer skada än nytta tycker jag... Du borde bygga vidare på den.. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oski Postat 26 september 2004 Trådstartare Dela Postat 26 september 2004 Du kanske har rätt. Ska göra nåt åt den. I will. Danke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.