Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Är helt färsk på detta forum, även om jag varit inloggad som gäst några gånger och tjuvläst lite tips och tricks.

Är 32 år, bor i Göteborg, och har spelat klaviatur sedan barnsben, dock aldrig efter noter. Först var det elorgeln på övervåningen i barndomshemmet som gällde, sen skaffade sig storebrodern en CZ-5000 som jag tjuvspelade på titt som tätt. Han kompletterade med en TR-626 trummaskin - jag minns än idag hur häpen jag var över att ljuden verkligen lät som riktiga trummor 😉 . Sedan blev den en Roland W-30 som jag spelade på då och då.

Första egna synthen var en Yamaha V-50, som numera står på golvet under resten av studion som huserar i vardagsrummet (har inte hjärta att sälja den). Gick vidare till en Yamaha CS2x + Cubase och började så sakteliga nyttja mjukvarusynthar, även om datorn nätt och jämt orkade med det. Numera är det Logic express som gäller, men hårdvarusyntharna går fortfarande varma. Har dock, som så många andra, för lite tid för synthkomponerande...

Husgudarna är och förblir New Order, Electronic, PSB samt Saint Etienne. Är dessutom barnsligt förtjust i fransk pop/electronica.

Annons
  • 3 veckor senare...
Postat

Go synthpop! 😮

Välkommen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.