Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har precis fått hem min iMac och Digi003 och sitter och installererar alla medföljande pluggar, men jag blir tokig på alla dessa meddelanden om iLok, serialnumbers , Authorization codes, registrations, passwords, osv osv.....

Jag blir galen !!!!

Kan någon av er intelligenta studiotekniker förklara för en vanlig människa hur hela iLok konceptet funkar ??

MYCKET TACKSAM FÖR SVAR !!!

Tack på förhand

Annons
Postat

Ilok är helt enkelt en nyckel som hanterar dina licenser. Om du köpt hela pluggen så ligger detta i ilok och om det är ett demo så ligger det ett begränsat antal dagar för pluggen på din ilok. Vad är då fördelen. Vi säger att du måste använda en annan dator vid ett tilfälle. Du tar då bara med din iloknyckel och vips så har du licens att ha pluggen på den datorn om jag inte fattat konceptet helt galet. Du kommer åt din iloknyckel på nätet. om jag inte minns fel är det http://www.ilok.com Kika lite där på ditt konto så förstår du hur nyckeln fungerar.

• 2 veckor senare...
Postat
Har precis fått hem min iMac och Digi003 och sitter och installererar alla medföljande pluggar, men jag blir tokig på alla dessa meddelanden om iLok, serialnumbers , Authorization codes, registrations, passwords, osv osv.....

Jag blir galen !!!!

Kan någon av er intelligenta studiotekniker förklara för en vanlig människa hur hela iLok konceptet funkar ??

MYCKET TACKSAM FÖR SVAR !!!

Tack på förhand

Kan tyckas att ilok-konceptet är krångligt, men det är faktiskt en fördel att kunna ta med sin nyckel till andra pt-baserade arbetsburkar och sedan installera pluggarna där och sedan låsa upp dem med sin nyckel. Men visst är det lite smådrygt när man ska hålla på o joxa med koder hit o dit. Håller med.

Jag föreslår en rödpava, cozy bakgrundsmusik samt en mysig liten installationsfredagskväll.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.