Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej sitter å mixtrar lite med fl studio men tycker att ljuden är så tråkiga, så skulle vilja ha lite mer ljud, framförallt bass och synth. Har hört att V-station, Discovery, Venguard ska vara bra men har installerat V-station å venguard å inte dyker det upp ngra mer ljud (sökvägen är också rätt).

Tacksam för svar!

Annons
Postat
Har hört att V-station, Discovery, Venguard ska vara bra men har installerat V-station å venguard å inte dyker det upp ngra mer ljud (sökvägen är också rätt).

Tacksam för svar!

Jag förstod inte riktigt vad du menar.

Försöker du säga att du inte får igång Vanguard och V-station VST:arna ?

Du installerar dem i vst mappen och söker sedan upp dem i fl, dom markeras röda när du gör en ny seach och så lägger du till dem i listan.

Postat

Techo och trance för det mesta.

Det jag menar är att jag skulle vilja ha in mer ljud i fl, har hört att man får de genom att installera de pluginsen, hittade ett "sound-pack" (wav-filer) igår också förresten, hur lägger jag in det?

Postat

Det jag menar är att jag skulle vilja ha in mer ljud i fl, har hört att man får de genom att installera de pluginsen, hittade ett "sound-pack" (wav-filer) igår också förresten, hur lägger jag in det?

Ta en titt i manualen så får du svar på dina frågor.

Postat

Ta en titt i manualen så får du svar på dina frågor.

wav filer är lättast att lägga in. Släng bara in dem i en mapp i foldern FL7\Data\Patches

VST skall läggas i FL7\Plugins\VST

Postat

Högerklicka på kanal i fl >> Insert >> More >> Refresh (fast scan) >> klicka i dina pluggar. Finns sedan i din insertlista som du använde tidigare.

//Nexustwins - mgm

• 1 månad senare...
Postat (redigerat)
Och vart hittar jag plugins? (Hip hop, reggae)

KVR Audio / Plug-ins till alla musikstilar

Exakt vad är plugins till hip-hop , reggea ? är det något speciellt med just dom stilarna som kräver speciella plug-ins ?

Ursäkta det ironiska svaret men innan du specifierar vad det är du letar efter går det inte att ge bättre svar.

Och vet du inte vad du letar efter finns det en knapp här på forumet som garantera hjälper dig..

Den heter Sök

Redigerat av Piccazzo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.