Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

För er som är nya och inte vet, kan det bli en tidsödande och frustrerande tid, innan ni kommit på att O i licensnummer-Serienummer,kan lika 🥰 bra vara nollor, men man ser ju ingen skillnad på dem.

Svenska bilregistret med 6 nuffror räcker visst kombinationerna i 30 år till.

Pixelmator som jag för 3 dagar sedan köpte, där var det 39 nuffror med mellanslag. det tar ett tag innan alla kombinationer är använda, så jag efterlyser någon form av internationell standard.

Ta bort nollorna, så skulle företagen slippa tusentals onödiga mail, varför nummerna inte passar.

Annons
Postat
Det är väl skrivet hexadecimalt, alltså 0-9 och A-F endast? 🙂

Tack för alla svar, men det här är krångligt. Jag har väl köpt och laddat ner ett trettiotal program. Serie, eller Licensnumren har ibland lyckats. I början var det slarv. men det har mer eller mindre varit krångel.

Nu när jag köpte Pixelmator, ett av de senaste och mest utvecklade program man kan tänka sig, så tänkte jag nu går allt mycket smidigare. Icke sa Nicke. När kvittot på köpet kom på ett mail var också serienumret där. Alla mina datakunniga kompisar, jag själv höll på i flera dagar, som ni förstår prövade vi allt. Jag skickade mail till supportern med (dump) han förstod ingenting, inte ens efter det andra supportmailet, förstod man någonting.

Vi var helt övertygade om att numret bestod av en nuffra för mycket, eftersom det jäste över och gick över till en ny rad.( vi trodde att det var senaste utvecklingen.) Serienummret bestod av 39 tecken inkl 7 mellanslag. Bara stora bokstäver, 4-5 siffror .De som var runda var lika stora som allt annat. Vi är en miljon procent säkra på att de 7-8 runda tecknen inte bara var Nollor eller O:n.

När vi till sist löste problemet, så var de tre första O-Liknande tecknen utbytta till nollor och resten O:n.

Jag får inte in en sak i min förstörda hjärna. Om 39 tecken inte får plats och det sista tecknet jäste över i en egen rad, varför gjorde inte 39 tecken det då när man bytt 3 o:n till 3 nollor. Storleksmässigt är det ingen skillnad. Och en dataanläggning räknar väl nerslag och inte Fontar.

Postat
Men...

om nu serNr kommer via mail så är det väl bara att kopiera och klistra in?

Exakt och vad trodde Du vi i flera dagar höll på med .Nu är allt i sin ordning, men jag törs inte sätta en enda spänn på att nästa gång går det bättre.Då blir det väl någonting annat tjafs i 3 dygn innan det funkar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.