Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla!

Jag använder Cubase SX3 och spelar in en massa guror med hjälp av guitar rig 2.

Vad jag förstår ( och har märkt ) tar det en massa cpu kraft och för ett tag sedan gick cpu mätaren i taket och uppspelning och inspelning blev omöjlig för allt hack och så.

Till min fråga. Jag är en total nybörjare ( nästan ) på Cubase men det går väl att "finaliza" ett spår så att pluggen ligger kvar men att cpun inte behöver jobba med den?

Jag provade att freeza spåret men då försvann ljudet efter kanske 4 sekunder, något jag tycker verkar mycket skumt.

Jag är mycket tacksam för svar. Har en P4 3.06 GHz med 1GB Ram och ett Delta 24/96 kort

MVH

Mattias

Annons
Postat

vet inte vad som är fel tyvärr men du kan prova att bounca i stället: sola det aktuella spåret och exportera som .wav-fil och kryssa för import to audio track. skapa sedan en folder track och släng dit alla gamla spår som du inte beöver i mixen längre. muta det och bypassa insertsen.

lycka till!

Postat

Hej igen!

Jag gjorde som du sa och vipps så blev allt jättebra och cpun mår bra igen. Tusen tack för tipset! :-D

MVH

Mattias

Postat

Mitt cubase börjar strejka redan då cpumätaren når halvvägs. Man tycker ju bufferten borde vara lite större än så. Har en polare som kan köra nästan hela vägen på mätaren.

Postat
Mitt cubase börjar strejka redan då cpumätaren når halvvägs. Man tycker ju bufferten borde vara lite större än så. Har en polare som kan köra nästan hela vägen på mätaren.

Vilket chipset har du på moderkortet? nForce4...?

Postat
Jag har faktiskt ingen aning. Om jag råkar ha det, finns det någon medicin åt problemet?

Nej, inte om du har nForce4.

Det chipsetet är helt olämpligt för musikmaskiner. Det blir något bättre med de senaste drivrutinerna för chipsetet - men inte mycket... 😱

Postat

Du kan även: markera spåret-högerklicka-plugin-ställ in.

Sen använder du offline process history för att ändra på ljudet.