Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jobbar på en musikskola där vi ska köra ljudkurser i Pro Tools.

Köpte nyligen in en ny iMac 20 tum 2GHz Intel Core 2 Duo med mac osx 10.4.10 förinstallerat.

Vi ska köra Pro Tools digi 003 Factory (mixerbordet) version på Pro Tools är 7.3.

Problemet är att när allting är installerat så launchar inte Pro Tools när jag försöker öppna det.

Det verkar vara så att osx versionen och Pro Tools versionen inte kommunicerar alls.

Har försökt att köra mac osx pre-binding script men utan resultat. Får bara ett meddelande att Pre-binding inte behöver köras på datorn.

Undrar om någon har upplevt liknande problem och i så fall har en lösning på detta.

Läget är ganska akut så jag är tacksam för all hjälp.

/Jon

Annons
Postat

Hej Anders

Tack för ditt svar.

Ja jag testade uppdateringen men tyvärr funkade det inte. Får väl försöka fixa OSX 10.4.9 om nu det går att köra på de senaste iMacarna?

/Jon

Postat (redigerat)
Hej Anders

Tack för ditt svar.

Ja jag testade uppdateringen men tyvärr funkade det inte. Får väl försöka fixa OSX 10.4.9 om nu det går att köra på de senaste iMacarna?

/Jon

hm...surt. Sånt där kan göra en riktigt le. Jag tror det kommer funka med 10.4.9 även på nya Imac. Kör det själv på en ny MAC PRO. Hoppas det löser sig. En sak jag kom på....har du testat att ladda ner uppdatering för OSX och köra den combined install? och efter det lägga in Pro Tools? Det kan hjälpa att gå den vägen. Men jag vet också att digidesign själva rekommenderar 10.4.9. Men alla sätt är ju värt att testas.

MVH

Anders

EDIT: Kom på en sak till. Jag råkade ut för en gång att mitt pro tools inte ville starta. Problemet låg hos Itunes. Så nu kör jag på Itunes 7.3.1 (3) och har stängt av automatiska uppdateringar i det programmet. Kan ligga där också. Bara en tanke jag kom på.

Redigerat av Gizmozis
Postat

Hej igen Anders

Japp provade igår med combined install men det röda utropstecknet stoppade alla sådan försök :-/ så det gick ju inte. Ska försöka fixa fram 10.4.9 hur jag nu ska göra det...kanske apple support kan hjälpa mig med detta?? Ska även testa det där med itunes.

mvh

Jon

Postat
Hej igen Anders

Japp provade igår med combined install men det röda utropstecknet stoppade alla sådan försök :-/ så det gick ju inte. Ska försöka fixa fram 10.4.9 hur jag nu ska göra det...kanske apple support kan hjälpa mig med detta?? Ska även testa det där med itunes.

mvh

Jon

Hoppas det löser sig för dig. återkom gärna och berätta hur det går. Sorry att jag inte kunde hjälpa mer :rolleyes:

MVH

Anders

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.