Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har en Trumloop som går i 128 som jag skall sänka till 107. Har tillgång till Cubase,wavelab och acid.

Jag hör inte direkt någon skillnad på resultat när jag använder mig av dessa program, är det någon av dessa som skall vara bättre på timestretch?

Har aldrig använt mig av pogrammet Recycle, skulle det va nåt, eller har ni nåt annat att rekommendera?

//Ubbe

Annons
Postat (redigerat)

Recyle som du nämner tycker jag du ska använda eller slica upp beatet för hand. Då processera och försämrar du inte själva samplingen. Problemet är att det är en kraftig temposänkning som du hade tänkt dig. Det blir förstås luckor mellan klippen och det kommer låta konstigt. Oftas är det ju virveln och baskaggen man gillar så behåll dom och lägg på en ny hihat eller dylikt. det brukar funka!

Bästa Timestretch jag vet är ett tilläggsprogram till Logic som heter.....hm har inte logic framför mig just nu återkommer om namnet. Det är grymt bra i alla fall.

Edit:Radius från Izotope hette den!

Redigerat av 4Trax

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.