Twilight_Zound Postat 29 september 2007 Dela Postat 29 september 2007 (redigerat) Nu börjar jag bli väldigt irriterad... Jag gillar det gamla utseendet "Windows Classic". Och jag vill inte ha några ljud som "klickljud" osv när man öppnar fönster osv..Så jag ställer in detta i kontroll panelen och via skrivbordet "Egenskaper". Gott och väl, när alla inställningar är klara funkar allt finfint. MEN, när jag startar upp datorn eller om jag startar om den är det fesna gamla WindXP temat tillbaks...Är det en 😉 som jävlas med mig eller har jag virus... 😆 🙂 PS: Virussökningen med PANDA köpt version uppdaterad ger inget utslag...Likaså SpyBot... Redigerat 29 september 2007 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
marc Postat 29 september 2007 Dela Postat 29 september 2007 Nu börjar jag bli väldigt irriterad...Jag gillar det gamla utseendet "Windows Classic". Och jag vill inte ha några ljud som "klickljud" osv när man öppnar fönster osv..Så jag ställer in detta i kontroll panelen och via skrivbordet "Egenskaper". Gott och väl, när alla inställningar är klara funkar allt finfint. MEN, när jag startar upp datorn eller om jag startar om den är det fesna gamla WindXP temat tillbaks...Är det en 🙂 som jävlas med mig eller har jag virus... 😄 😛 PS: Virussökningen med PANDA köpt version uppdaterad ger inget utslag...Likaså SpyBot... Skaffa mac 😉😆😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Multiband Postat 29 september 2007 Dela Postat 29 september 2007 Hehe kika på MS hemsida om det finns någon info om det felet. Det där har jag aldrig varit med om... Du trycker väl spara/Ok innan du rebootar? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berra_- Postat 29 september 2007 Dela Postat 29 september 2007 Ja, du trycker på verkställ och inte bara okej? Låter konstigt, för övrigt så ger jag inte mkt för panda. Har aldrig haft det själv, men flera kompisar har haft det. Och bara haft strul. Inte för att det släppt igenom mkt virus utan just för att det knappt släppt igenom någonting 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bakke Postat 29 september 2007 Dela Postat 29 september 2007 Är det en märkesdator du har så kontakta tillverkarens support. Dom kan ha lagt in nåt eget program som sköter delar som du annars styr från olika delar av kontrollpanelen. Min laptop är så, det går inte att ställa in energisparfunktionerna den "vanliga" vägen, man måste öppna Toshibas egen hardware setup. Jag har hört talas om ett liknande problem och då var det en dator från HP där man inte kunde byta startsida i Internet Explorer. Det var inte så länge sedan så jag vet inte (ännu) hur det gick med den och hur problemet kunde lösas, men jag får troligtvis veta snart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 29 september 2007 Trådstartare Dela Postat 29 september 2007 (redigerat) Är det en märkesdator du har så kontakta tillverkarens support. Dom kan ha lagt in nåt eget program som sköter delar som du annars styr från olika delar av kontrollpanelen. Min laptop är så, det går inte att ställa in energisparfunktionerna den "vanliga" vägen, man måste öppna Toshibas egen hardware setup. Jag har hört talas om ett liknande problem och då var det en dator från HP där man inte kunde byta startsida i Internet Explorer. Det var inte så länge sedan så jag vet inte (ännu) hur det gick med den och hur problemet kunde lösas, men jag får troligtvis veta snart. Hmm...Det där låter skumt. Hade datorn på service för en månad sen ungefär och dom kan ju ha fipplat med nått där..Dom bytte ut grafikkortet och så... Får kolla up det Redigerat 29 september 2007 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 29 september 2007 Dela Postat 29 september 2007 Kasta windowsprofilen och börja om. Sen det där med OK/Verkställ. Dom två knapparna gör exakt samma sak förutom att Verkställ-knappen behåller fönstret öppet och OK stänger det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 29 september 2007 Trådstartare Dela Postat 29 september 2007 Kasta windowsprofilen och börja om. Sen det där med OK/Verkställ. Dom två knapparna gör exakt samma sak förutom att Verkställ-knappen behåller fönstret öppet och OK stänger det. Kasta 😆 Eheee...Vet inte riktigt om jag fattar.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
henrik.brunzell Postat 29 september 2007 Dela Postat 29 september 2007 Tryck windows-tangenten + pause/break (alternativt högerklick på Den här datorn, och egenskaper) och välj avancerat. Där väljer du sen användarprofiler. Om du är ensam användare (och det därför bara finns en profil), kan du inte ta bort den, utan du får lägga till en användare till (och sen kasta profilen för den gamla användaren, alternativt kopiera den. När du ändå är inne på de inställningarna, så leta upp prestanda. Under den första fliken, så välj "justera för bästa prestanda", och verkställ. Detta gör samma sak som att välja ett annat tema för skrivbordet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 29 september 2007 Dela Postat 29 september 2007 Tryck windows-tangenten + pause/break (alternativt högerklick på Den här datorn, och egenskaper) och välj avancerat.Där väljer du sen användarprofiler. Om du är ensam användare (och det därför bara finns en profil), kan du inte ta bort den, utan du får lägga till en användare till (och sen kasta profilen för den gamla användaren, alternativt kopiera den. När du ändå är inne på de inställningarna, så leta upp prestanda. Under den första fliken, så välj "justera för bästa prestanda", och verkställ. Detta gör samma sak som att välja ett annat tema för skrivbordet. Tack. Jag var lite otydlig inser jag nu. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.