Jump to content
Annons

Win XP Home ed

Twilight_Zound

Recommended Posts

Nu börjar jag bli väldigt irriterad...

Jag gillar det gamla utseendet "Windows Classic". Och jag vill inte ha några ljud

som "klickljud" osv när man öppnar fönster osv..Så jag ställer in detta i kontroll

panelen och via skrivbordet "Egenskaper". Gott och väl, när alla inställningar är

klara funkar allt finfint. MEN, när jag startar upp datorn eller om jag startar om den

är det fesna gamla WindXP temat tillbaks...Är det en 😉 som jävlas med mig

eller har jag virus... 😆

🙂

PS: Virussökningen med PANDA köpt version uppdaterad ger inget

utslag...Likaså SpyBot...

Redigerat av Twilight_Zound
Dela på andra sajter

Annons
Nu börjar jag bli väldigt irriterad...

Jag gillar det gamla utseendet "Windows Classic". Och jag vill inte ha några ljud

som "klickljud" osv när man öppnar fönster osv..Så jag ställer in detta i kontroll

panelen och via skrivbordet "Egenskaper". Gott och väl, när alla inställningar är

klara funkar allt finfint. MEN, när jag startar upp datorn eller om jag startar om den

är det fesna gamla WindXP temat tillbaks...Är det en 🙂 som jävlas med mig

eller har jag virus... 😄

😛

PS: Virussökningen med PANDA köpt version uppdaterad ger inget

utslag...Likaså SpyBot...

Skaffa mac 😉😆😄

Dela på andra sajter

Ja, du trycker på verkställ och inte bara okej? Låter konstigt, för övrigt så ger jag inte mkt för panda. Har aldrig haft det själv, men flera kompisar har haft det. Och bara haft strul. Inte för att det släppt igenom mkt virus utan just för att det knappt släppt igenom någonting 😉

Dela på andra sajter

Är det en märkesdator du har så kontakta tillverkarens support. Dom kan ha lagt in nåt eget program som sköter delar som du annars styr från olika delar av kontrollpanelen. Min laptop är så, det går inte att ställa in energisparfunktionerna den "vanliga" vägen, man måste öppna Toshibas egen hardware setup.

Jag har hört talas om ett liknande problem och då var det en dator från HP där man inte kunde byta startsida i Internet Explorer. Det var inte så länge sedan så jag vet inte (ännu) hur det gick med den och hur problemet kunde lösas, men jag får troligtvis veta snart.

Dela på andra sajter

Är det en märkesdator du har så kontakta tillverkarens support. Dom kan ha lagt in nåt eget program som sköter delar som du annars styr från olika delar av kontrollpanelen. Min laptop är så, det går inte att ställa in energisparfunktionerna den "vanliga" vägen, man måste öppna Toshibas egen hardware setup.

Jag har hört talas om ett liknande problem och då var det en dator från HP där man inte kunde byta startsida i Internet Explorer. Det var inte så länge sedan så jag vet inte (ännu) hur det gick med den och hur problemet kunde lösas, men jag får troligtvis veta snart.

Hmm...Det där låter skumt. Hade datorn på service för en månad sen ungefär och

dom kan ju ha fipplat med nått där..Dom bytte ut grafikkortet och så...

Får kolla up det

Redigerat av Twilight_Zound
Dela på andra sajter

Tryck windows-tangenten + pause/break (alternativt högerklick på Den här datorn, och egenskaper) och välj avancerat.

Där väljer du sen användarprofiler. Om du är ensam användare (och det därför bara finns en profil),

kan du inte ta bort den, utan du får lägga till en användare till (och sen kasta profilen för den gamla användaren,

alternativt kopiera den.

När du ändå är inne på de inställningarna, så leta upp prestanda. Under den första fliken, så välj "justera för bästa

prestanda", och verkställ. Detta gör samma sak som att välja ett annat tema för skrivbordet.

Dela på andra sajter

Tryck windows-tangenten + pause/break (alternativt högerklick på Den här datorn, och egenskaper) och välj avancerat.

Där väljer du sen användarprofiler. Om du är ensam användare (och det därför bara finns en profil),

kan du inte ta bort den, utan du får lägga till en användare till (och sen kasta profilen för den gamla användaren,

alternativt kopiera den.

När du ändå är inne på de inställningarna, så leta upp prestanda. Under den första fliken, så välj "justera för bästa

prestanda", och verkställ. Detta gör samma sak som att välja ett annat tema för skrivbordet.

Tack. Jag var lite otydlig inser jag nu. 😕

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.