Assar Postat 28 september 2007 Dela Postat 28 september 2007 Installationen av Reason 4 gick bra på musikdatorn. Men jag vill ha den på min gamla laptop-kontorsdator också, när jag är ute och reser. Det har ju funkat rätt bra med Reason 3. Alltså försöker jag installera programmet där, men si det går inte ... Reason 4 kräver Service Pack 2! Alltså försöker jag uppdatera till SP2. Uppdateringen finns bara att hämta genom Windows automatiska uppdaterare, som både hämtar hem programvaran och installerar i ett enda svep. Installationen misslyckas i sista fasen. En kryptisk felkod har jag identifierat som "filer upptagna av andra progran, stäng av anti-virusprogrammet". Sagt och gjort, alla onödiga program avstängda och datorn om startad i felsäkert läge. Inte en process förutom den nödvändiga. Men installationen misslyckas i alla fall. För varje försök ska Windows automatiska uppdaterare hämta hem programvaran på nytt, vilket tar ca 30 minuter (trots uppkoppling på 100Mbps), för att sen lämna en kryptisk felkod. Nu är jag skittrött på det här. Har hållt på i 6 timmar. Nån som har tips på hur jag ska kunna uppgradera till SP2? Nån som har SP för Win XP Professional som nedladdningsbar fil, så det inte tar 30 minuter mellan varje misslyckat försök? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 28 september 2007 Dela Postat 28 september 2007 Installera om XP helt först...sen uppdatera... Ta allt du hittar...Speciellt säkerhetsuppdateringarna.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
henrik.brunzell Postat 28 september 2007 Dela Postat 28 september 2007 Sök på: WindowsXP-KB835935-SP2-SVE.exe Den första träffen var direkt på Microsofts hemsida, tycks vara officiellt alltså. Bry dig inte om texten om Windows Update, detta funkar bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Multiband Postat 28 september 2007 Dela Postat 28 september 2007 (redigerat) Har alltid haft kanon bra uppkoppling emot MS så måste ju vara något meck för tillfället? Ang win update har jag inte haft några bekymmer med det heller. Den talar snällt om vad jag kan uppdatera och sen kan jag välja om jag vill eller inte. Du har givetvis en fullt laglig version? Annars måste du hitta på en lösning för att komma förbi verifikationen. Starta datorn som vanligt och stäng av anti-virus och brandväggar. Funkar inte win update så måste det vara något temporärt hos MS. Edit: Henriks fil verkar vara intressant. Redigerat 28 september 2007 av Multiband Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 28 september 2007 Dela Postat 28 september 2007 Har alltid haft kanon bra uppkoppling emot MS så måste ju vara något meck för tillfället? Ang win update har jag inte haft några bekymmer med det heller. Den talar snällt om vad jag kan uppdatera och sen kan jag välja om jag vill eller inte. Du har givetvis en fullt laglig version? Annars måste du hitta på en lösning för att komma förbi verifikationen. Starta datorn som vanligt och stäng av anti-virus och brandväggar. Funkar inte win update så måste det vara något temporärt hos MS. Edit: Henriks fil verkar vara intressant. Om allt är grönt med hans version ska han inte behöva stänga nått... Jag uppdaterar med både och...AV + FW Inga problem... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 28 september 2007 Trådstartare Dela Postat 28 september 2007 Tack alla för tips och förslag! Henriks filtips löste problemet. Det tog en evighet men nu installeras Reason som det ska. / Assar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Multiband Postat 29 september 2007 Dela Postat 29 september 2007 Gott mos 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.