spaceman Postat 19 september 2004 Dela Postat 19 september 2004 För dom som inte har en basist tillgänglig så finns det koffeintabeletter på apoteket... 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 19 september 2004 Dela Postat 19 september 2004 Zoegas grön som har fått bränna in en stund på plattan ökar definitivt tempot i låtarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 20 september 2004 Dela Postat 20 september 2004 Jag kör alltid cowboykaffe, som biter lite och håller en vaken. Recept: 3 dl vatten 1 kg kaffe Låt koka på svag värme i 180 min Lägg i en hästsko Om hästskon inte flyter, häll i mer kaffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TonyHEX Postat 20 september 2004 Dela Postat 20 september 2004 1. skölj ej ur kaffekannan utan häll bara ut det gamla men spara gärna en liten slatt. Om jag följer den delen av receptet hamnar jag antagligen på sjukhus. *hint* Min percolator brukar ha ett grönblått ulltäcke i botten rätt ofta. *hint* Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 20 september 2004 Dela Postat 20 september 2004 Jag kör alltid cowboykaffe, som biter lite och håller en vaken. Recept: 3 dl vatten 1 kg kaffe Låt koka på svag värme i 180 min Lägg i en hästsko Om hästskon inte flyter, häll i mer kaffe var det inte: 1Kg kaffe fuktat med vatten [ Låt koka på svag värme i 180 min Lägg i en hästsko Om hästskon inte flyter, häll i mindre vatten ] ungefär som kaffekask: en 10öring i botten på koppen tillsätt kaffe tills 10öringen försvinner tillsätt brännvin tills 10öringen syns igen 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 På det glada 80-talet var kaffe helt ute i studiokretsar. Då var det mera flashiga grejer som gällde... 😄 http://legolas.mdh.se/~etc95jpn/dricka.htm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Guldus och Enbär var god 😄😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Enbärsdricka får mig att tänka på körsbärsbärs (sån där Kriek dom har i Belgien). När jag gick på gymnasiet skrev jag en dikt om denna dryck med det roliga namnet. Körsbärsbärs bärs fram till bersån Nedanför flyter bärs-ån Adolf skriker och bär...sig åt; "Middagen var superb...äsh det var inget.." Man skulle blitt poet.... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cm0s Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 (redigerat) För dom som inte har en basist tillgänglig så finns det koffeintabeletterpå apoteket... 😄 Jag tror att de kommer receptbeläggas snart, så det är nog bäst att köpa upp sig på ett lager 😄 Redigerat 29 september 2004 av cm0s Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 ge Hamma en näve koffeintabeletter så han kan skriva klart det där 😄 härliga ordvändningar 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 kaffe smakar heltäckningsmatta och så är det. Inte gott... dricker hellre cola/mjölk/vatten eller liknande. Kall dryck överlag. En och annan öl slinker väl också ner, men sällan i samband med musicerande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Man skulle blitt poet.... 😄 Du ÄR poet. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 6 maj 2005 Dela Postat 6 maj 2005 Ajajaj vad burbig man blir på redigt gubbakaffe 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duende Postat 6 maj 2005 Dela Postat 6 maj 2005 Det är ett h-lvete att inte dricka kaffe. Alltid hamnar man utanför. 😕 HACKEMAN DRICKER INTE KAFFE!!! Har du körkort, gubben? 😮 jag är 30...har inget körkort..jäkligt skönt tycker jag. Fast jag skall nog börja lira munspel i stället Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.