Fredster Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 Jag la ut detta recept på en annan tråd men känner mig tvingad att lägga ut det till hela allmänheten eftersom detta är ett så uppskattat recept. Observera att jag har copywright på det! 😛 Studiokaffe (1 - 10 "portioner") 1. skölj ej ur kaffekannan utan häll bara ut det gamla men spara gärna en liten slatt. 2. häll på vatten (som dom blandar sig lite med det gamla). 3. Stick små små hål i filtret. 4. Häll i kaffet (i filtret då givetvis) och häll gärna i lite lite vaniljsocker. 5. Slå på kaffebryggaren. Helt suveränt för trötta musiker och ljudtekniker. Han som lärde mig detta heter Rex och jobbade på Mi-Mo Records. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 AWHRIGHTY.. då kanske man kan köra en långsession i helgen på 48 timmar i sträck.. och kanske få något gjort... Ska testas.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Discoführer Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 Har länge funderat på varför det alltid är bassisten som gör kaffet? Är det så eller är det bara jag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plus o Minus Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 Kafferecept och liknandes hänvisas uppehålla sig i följande forum, det har plus talat om för mig. ///Minus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredster Postat 16 september 2004 Trådstartare Dela Postat 16 september 2004 Kafferecept och liknandes hänvisas uppehålla sig i följande forum, det har plus talat om för mig. ///Minus Är nog inte benägen att hålla med dig där eftersom det handlar om att kunna prestera bättre i studion 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cherrypop (oregistrerad) Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 Har länge funderat på varför det alltid är bassisten som gör kaffet? Är det så eller är det bara jag? Fan det stämmer! Hmm... luktar konspiration tycker jag 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plus o Minus Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 Kafferecept och liknandes hänvisas uppehålla sig i följande forum, det har plus talat om för mig. ///Minus Är nog inte benägen att hålla med dig där eftersom det handlar om att kunna prestera bättre i studion 😛 Du har ingen studio, hence inget behov av kaffe, och därför är det åter ett OT-relaterat ämne 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobbe Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 (redigerat) Kafferecept och liknandes hänvisas uppehålla sig i följande forum, det har plus talat om för mig. ///Minus Caffe plattsar lätt under almänt fram till dess det får ett eget forum. Edit: Stavfel Redigerat 16 september 2004 av Tobbe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plus o Minus Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 Ska vi ha ett kaffeforum så behöver vi en kaffemoderator. Finns det någon som känner sig manad? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 Det är ett h-lvete att inte dricka kaffe. Alltid hamnar man utanför. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 Kaffe är gott.. Hackeman: såg ditt inlägg i senaste studio tidningen. nice! keep it up! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 Det är ett h-lvete att inte dricka kaffe. Alltid hamnar man utanför. 😛 HACKEMAN DRICKER INTE KAFFE!!! Har du körkort, gubben? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 Häll i kaffet (i filtret då givetvis) och häll gärna i lite lite vaniljsocker. Vaniljsocker i kaffet ? kanel och kademumma känner jag till. Samt allt annat trams som dom säljer i Stockholm som har blivit rena rama cappuchinogettot dom senaste åren. Eftersom man är van vid fosterfördrivningsmedlet på jobbet så är man härdad både i smaklökarna och magen efter ca 10-20 koppar om dan. Man blir så kaffe-bakis så på kvällarna pallar man inte mer. På helgen möjligtvis blir det kaffe. Vill man vara tung missbrukare och få riktiga kickar rekomenderas kok kaffe... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 Det är ett h-lvete att inte dricka kaffe. Alltid hamnar man utanför. 😉 HACKEMAN DRICKER INTE KAFFE!!! Har du körkort, gubben? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Discoführer Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 Har länge funderat på varför det alltid är bassisten som gör kaffet? Är det så eller är det bara jag? Fan det stämmer! Hmm... luktar konspiration tycker jag 😉 Ja, nått fuffens är det i a f... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 Har länge funderat på varför det alltid är bassisten som gör kaffet? Är det så eller är det bara jag? Fan det stämmer! Hmm... luktar konspiration tycker jag 😉 Ja, nått fuffens är det i a f... 🙂 Det är för att ge tyngd & botten i smaken... 😉 Det skulle bara bli tunnt & blaskigt annars. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 Det är ett h-lvete att inte dricka kaffe. Alltid hamnar man utanför. 😉 HACKEMAN DRICKER INTE KAFFE!!! Har du körkort, gubben? 🙂 Ens körkort kommer och går. Visste du inte det? 😉 Angående kaffedrickandet var jag inte helt ärlig. Jag kan faktiskt dricka en espresso till sambucan. Inte tvärtom. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 ... Studiokaffe (1 - 10 "portioner") ... Gott... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Discoführer Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 Har länge funderat på varför det alltid är bassisten som gör kaffet? Är det så eller är det bara jag? Fan det stämmer! Hmm... luktar konspiration tycker jag 😉 Ja, nått fuffens är det i a f... 🙂 Det är för att ge tyngd & botten i smaken... 😉 Det skulle bara bli tunnt & blaskigt annars. 😉🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
denton (oregistrerad) Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 Har länge funderat på varför det alltid är bassisten som gör kaffet? Är det så eller är det bara jag? Jag är oxå basist och får även jag alltid koka kaffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 ..och dom av oss som "spelar alla instrument" då?...är man basist så fort man känner att kaffetarmen skriker och man stegar mot bryggaren... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piffen Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 personligen har jag en kaffekokare som sköter allt åt mig.. inklusive drickandet.. dessutom har den både körkort och hemligt recept på sitt kaffe... ... ... ... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 Kaffe ä äcklit! Cola är mycket bättre. Godare, kallare, och dessutom har det ytterliggare en positiv effekt förutom koffeininnehållet, om man vill hålla sig vaken under långa musik/plugg/jobb-pass..................... Efter en normal förtäring (minst 1 liter per timma) så blir man så kissnödig att man måste springa på toaletten med jämna mellanrum... Ingen chans att slumra till då inte! 🙂 Dessutom motverkar ett stadigt coladrickande tandsten! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 som kaffedrickare av megamått så är det helt Ok att Bassisten fixar fikat ! Basen är grunden i all musik så det är liksom en hederssak, tycker jag ! ( appropå ingenting, så är det dax för en kopp NU ) 10-4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 Dessutom motverkar ett stadigt coladrickande tandsten! 😆 Precis. Snart nog har du varken tänder eller tandsten om du fortsätter att dricka 1 liter per timma... 🙂 http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/...,533793,00.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piffen Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 Vem behöver tänder? Kaffe är ju ändå flytande... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 Vem behöver tänder? Kaffe är ju ändå flytande... 😆 En muffins till kaffet kanske? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piffen Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 Hackeman!! Vad är du egentligen? Förrädare av vårt heliga kaffe?! VA?! 🙂 Man ska inte förstöra den ädla dryckens arom med något så ogudaktigt som en mufiin!! Är vi överens?! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 18 september 2004 Dela Postat 18 september 2004 nu blir Grahn (MuffinMaster) ledsen 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 18 september 2004 Dela Postat 18 september 2004 Vet inte om ni uppmärksammat det, men kaffe befrämjar inte kreativiteten nämnvärt. Däremot är ett rikligt intag av danska öl väldigt upplyftande för humöret och inspirationen. Så en dag i studion med en back källarsvala danska går hand i hand. Vissa veckor kan det gå många backar.... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.