Burnin Sven (oregistrerad) Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 Nån som vet om det går att montera mer minne i en iMac går den att öppna överhuvudtaget? Ska man gha 4 gig i så ser det ut att den kostar över 7000 spänn mer än med 1 gig! Göran
ThomasJ Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 Nån som vet om det går att montera mer minne i en iMac går den att öppna överhuvudtaget? Ska man gha 4 gig i så ser det ut att den kostar över 7000 spänn mer än med 1 gig!Göran undrar just det samma, eftersom jag själv får min imac snart!
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 Nån som vet om det går att montera mer minne i en iMac går den att öppna överhuvudtaget? Ska man gha 4 gig i så ser det ut att den kostar över 7000 spänn mer än med 1 gig!Göran undrar just det samma, eftersom jag själv får min imac snart! Jo det går fick en länk på ett annat forum http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303084
Björn Olsberg Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 Det finns en lucka på undersidan av iMacarna där man skjuter in mer minne.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 Max minne är 3 Gig även om man får dit 2 st 2gigs så kan den bara använda 3 gig så 1 + 2 gig blir ju bäst då. Göran
ThomasJ Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 Max minne är 3 Gig även om man får dit 2 st 2gigs så kan den bara använda 3 gig så 1 + 2 gig blir ju bäst då.Göran Hmm. enligt specen så skall det funka med upp till 4.. men fins bara 2plattser (en ledig)
GIGAN (oregistrerad) Postat 11 oktober 2007 Postat 11 oktober 2007 Nån som vet om det går att montera mer minne i en iMac går den att öppna överhuvudtaget? Ska man gha 4 gig i så ser det ut att den kostar över 7000 spänn mer än med 1 gig!Göran Om du köper mac´s egna minnen kostar det skjortan Men kolla med webhallen, de har minnen för en tredjedel av priset. Har ingen länk just nu, men ngn annan vet säkert. Som skrivet här tidigare, du bara öppnar luckan på baksidan och trycker i dem. Gigan
Glaskatten (oregistrerad) Postat 11 oktober 2007 Postat 11 oktober 2007 Max minne är 3 Gig även om man får dit 2 st 2gigs så kan den bara använda 3 gig så 1 + 2 gig blir ju bäst då.Göran Har du förra generationens iMac så stämmer det men de nyaste iMacarna kan använda 4Gb.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 11 oktober 2007 Postat 11 oktober 2007 (redigerat) Edit: läste fel såg Mac Mini men det var ju iMac hehe uj så dant det blir. Tjena jag har den nya generationen Mac mini men enligt uppgift så finns det ingen anledning att stoppa i mer än 3 gig iom att datorn tydligen inte kan dra så stor nytta av den sista gigen. Till och med bara 3 g ger tydligen en prestanda sänkning på vissa områden men det vägs tydligen upp av de fördelar som "mycket minne i maskinen" ger i sig så det blev pluss i slutänden ändå. Göran http://eshop.macsales.com/shop/apple/memor...mory_Benchmarks Redigerat 11 oktober 2007 av Burnin Sven
klasho Postat 11 oktober 2007 Postat 11 oktober 2007 (redigerat) 32 dollar för 1gig ram till imac på eshop låter ju sjukt billigt!!!! iof så är väll frakten på en del. Men apple ville ju lixom ha 1.300 spänn för att lägga in två gig direkt. 😄😄 Redigerat 11 oktober 2007 av klasho
stajo Postat 11 oktober 2007 Postat 11 oktober 2007 kolla upp så att de fungerar ihop. Jag menar så att det inte är som det var på en del pc för några år sedan, hehe numera orkar jag inte skita ner händerna så jag vet inte hur det är idag;)... alltså då funkade det bara parvis ihop, typ två 1 gig eller två 2gig men inte en 1 gig och en 2 gig ihop. Fast på den tiden var det ju inte gig man pratade om så nu är det säkert inte sålängre 😄
Emil Postat 11 oktober 2007 Postat 11 oktober 2007 Kolla vilka minnen Macoteket har, dom brukar vara bra.
ThomasJ Postat 25 oktober 2007 Postat 25 oktober 2007 Köpte igår 2gb RAM till min intell iMac för 1095:- Bra pris tycker jag. För dig som är intresserad så hitta jag dessa på en macbutik i nya galleriean i medis:) sthlm alltså.
Implasticyde Postat 25 oktober 2007 Postat 25 oktober 2007 Köpte igår 2gb RAM till min intell iMac för 1095:-Bra pris tycker jag. För dig som är intresserad så hitta jag dessa på en macbutik i nya galleriean i medis:) sthlm alltså. Väldigt bra pris! 😠 Finns butiken där du köpte minnet på nätet?
Elvispen Postat 25 oktober 2007 Postat 25 oktober 2007 Här finns mysigt minne till Macbooks... Köpte 3Gb till min Macbook där, kom idag.. Kostade 1500kr! Sweet tycker jag! 😠
Anders F Postat 25 oktober 2007 Postat 25 oktober 2007 2GB för 995 kr till Imac Intel Core Duo http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=892040
ThomasJ Postat 25 oktober 2007 Postat 25 oktober 2007 2GB för 995 kr till Imac Intel Core Duo http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=892040 Då har dom sänkt sina priser nyligen:s Sist jag kika låg dom på 1330:-
Anders F Postat 25 oktober 2007 Postat 25 oktober 2007 2GB för 995 kr till Imac Intel Core Duo http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=892040 Då har dom sänkt sina priser nyligen:s Sist jag kika låg dom på 1330:- Ja, det verkar som minnen till alla nya mac-datorer har sänkts i pris. Undrar varför, inte för att jag klagar ☺️ MVH Anders
Biran Postat 25 oktober 2007 Postat 25 oktober 2007 ☺️men nått lurt måste det ändå vara?! Behöver inte vara nått lurt alls.. Verkligheten kanske säger att Mac inte säljer i tillräckligt stora kvantiteter, därför sänks priserna för att stimulera försäljningen av produkten.. Skulle alla köpa Mac så kan du vara säker på att priserna skjuter snabbt i höjden..
engineer Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 En annan anledning till sänkt pris skulle kunna vara att sedan Apple gick över till Intel-processorer så är det exakt samma typ av minnen som alla PC-byggare stoppar i sina datorer? Själv köper jag minet där det är billigast, kollar pricerunner eller prisjakt.
Anders F Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 En fråga till er som har bra koll på datorer och sånt. Vad betyder att minnet är fully buffered? (tror det stavas så) MVH Anders
Glaskatten (oregistrerad) Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 😱men nått lurt måste det ändå vara?! Behöver inte vara nått lurt alls.. Verkligheten kanske säger att Mac inte säljer i tillräckligt stora kvantiteter, därför sänks priserna för att stimulera försäljningen av produkten.. Skulle alla köpa Mac så kan du vara säker på att priserna skjuter snabbt i höjden.. Du hallucinerar macar säljer bättre än någonsin...Att priserna på minnen har gått ned beror på att tillgången generellt sett är större än efterfrågan, det tillverkas alltså för många minnen och det gäller alltså även för Win-PC marknaden.
Anders F Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 Fick en chock idag, kanske är lite förklaring till att priserna sjunker också. Gick in på onoff:s hemsida och tittade lite och blev helt paff när jag såg att de nu säljer mac-datorer!! //Anders
Biran Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 😳men nått lurt måste det ändå vara?! Behöver inte vara nått lurt alls.. Verkligheten kanske säger att Mac inte säljer i tillräckligt stora kvantiteter, därför sänks priserna för att stimulera försäljningen av produkten.. Skulle alla köpa Mac så kan du vara säker på att priserna skjuter snabbt i höjden.. Du hallucinerar macar säljer bättre än någonsin...Att priserna på minnen har gått ned beror på att tillgången generellt sett är större än efterfrågan, det tillverkas alltså för många minnen och det gäller alltså även för Win-PC marknaden. Om du använder dina ögon och läser istället för att fanatiskt gå till angrepp, så ser du att jag skrev "kanske" - dvs en möjlighet till höga priser..
euripyd (oregistrerad) Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 Byter man minne på en ny iMac modell på samma sätt som på den gamla??
euripyd (oregistrerad) Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 (redigerat) Köpte igår 2gb RAM till min intell iMac för 1095:-Bra pris tycker jag. För dig som är intresserad så hitta jag dessa på en macbutik i nya galleriean i medis:) sthlm alltså. Var det lätt att installera? Samma princip som på en äldre iMac (under skärmen)? Är det samma minnen: http://www.webhallen.com/prod.php?id=68142 Redigerat 28 oktober 2007 av euripyd
Glaskatten (oregistrerad) Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 😆men nått lurt måste det ändå vara?! Behöver inte vara nått lurt alls.. Verkligheten kanske säger att Mac inte säljer i tillräckligt stora kvantiteter, därför sänks priserna för att stimulera försäljningen av produkten.. Skulle alla köpa Mac så kan du vara säker på att priserna skjuter snabbt i höjden.. Du hallucinerar macar säljer bättre än någonsin...Att priserna på minnen har gått ned beror på att tillgången generellt sett är större än efterfrågan, det tillverkas alltså för många minnen och det gäller alltså även för Win-PC marknaden. Om du använder dina ögon och läser istället för att fanatiskt gå till angrepp, så ser du att jag skrev "kanske" - dvs en möjlighet till höga priser.. Du hallucinerar fortfarande, för ingen har väl kunnat undvika att se/höra vilken säljsucce nya MacBook och iMacar är....fast kanske lever du i ett parallellt universum?
Biran Postat 29 oktober 2007 Postat 29 oktober 2007 😛men nått lurt måste det ändå vara?! Behöver inte vara nått lurt alls.. Verkligheten kanske säger att Mac inte säljer i tillräckligt stora kvantiteter, därför sänks priserna för att stimulera försäljningen av produkten.. Skulle alla köpa Mac så kan du vara säker på att priserna skjuter snabbt i höjden.. Du hallucinerar macar säljer bättre än någonsin...Att priserna på minnen har gått ned beror på att tillgången generellt sett är större än efterfrågan, det tillverkas alltså för många minnen och det gäller alltså även för Win-PC marknaden. Om du använder dina ögon och läser istället för att fanatiskt gå till angrepp, så ser du att jag skrev "kanske" - dvs en möjlighet till höga priser.. Du hallucinerar fortfarande, för ingen har väl kunnat undvika att se/höra vilken säljsucce nya MacBook och iMacar är....fast kanske lever du i ett parallellt universum? Som sagt, du är fanatisk.. Jag har i huvud taget inte kommenterat hurvida Mac säljer mkt eller lite eller är bra eller e dåliga Vad jag skrev var i generella termer hur markandsekonomi funkar med efterfrågan och tillgångar.. Men jag kan vara ärlig och säga att det är kul att Macen växer bra, konkurens e bra för kunden !!
euripyd (oregistrerad) Postat 29 oktober 2007 Postat 29 oktober 2007 (redigerat) Hey people.... take it easy 😛 Var det lätt att installera? Samma princip som på en äldre iMac (under skärmen)?Är det samma minnen: http://www.webhallen.com/prod.php?id=68142 😱 ???? Redigerat 29 oktober 2007 av euripyd
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.