ReebaT Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 Vad är det för effect man ska ha för att det ska typ låta dubbelt?.
winzcore (oregistrerad) Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 Vad är det för effect man ska ha för att det ska typ låta dubbelt?. Chorus kanske ☺️
ReebaT Postat 28 september 2007 Trådstartare Postat 28 september 2007 Vad är det för effect man ska ha för att det ska typ låta dubbelt?. Chorus kanske ☺️ Hur hittar jag den effecten ? har cool edit pro
ReebaT Postat 28 september 2007 Trådstartare Postat 28 september 2007 Delay, reverb, chorus? ' Fans ingen som hette så, kan du ge mig inställningarna ?.
ReebaT Postat 28 september 2007 Trådstartare Postat 28 september 2007 Jaha nu hittar jag .. men vilka inställningar ska jag ha ?.
aburman Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 Delay, reverb, chorus? ' Fans ingen som hette så, kan du ge mig inställningarna ?. Om du till att börja med skulle berätta vad det är för daw/utrustning du använder så skulle det underlätta. Delay, reverb eller chorus finns nog i så gott som alla daw i dagens läge...
aburman Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 Jaha nu hittar jag .. men vilka inställningar ska jag ha ?. Prova dig fram, beror på hurudant resultat du vill ha.
Cykeln Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 Ett annat (klassiskt) sätt är väl att kopiera det man vill dubblera till ett nytt spår och så tidsförskjuta detta något samt göra en panorering som skiljer de båda åt
ReebaT Postat 28 september 2007 Trådstartare Postat 28 september 2007 Ett annat (klassiskt) sätt är väl att kopiera det man vill dubblera till ett nytt spår och så tidsförskjuta detta något samt göra en panorering som skiljer de båda åt Okey, tack så mkt för svaret, men jag vet inte riktigt hur man tidsförskjuter en track?, har precis fått nytt program och har börjat lära mig väldigt snabbt och bra , kan du beskriva eller skicka nån bild med hur man gör det ?
Limpan Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 (redigerat) öhm. oj. glöm detta inlägg... Redigerat 28 september 2007 av Limpan
Cykeln Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 Okey, tack så mkt för svaret, men jag vet inte riktigt hur man tidsförskjuter en track?, har precis fått nytt program och har börjat lära mig väldigt snabbt och bra , kan du beskriva eller skicka nån bild med hur man gör det ? Vet förstås inte vilket program du har men det brukar vara så enkelt som att ta tag i det inspelade och dra det lite åt sidan Man behöver zooma in så pass att man ser hur stor förskjutningen blir - ska inte vara för mycket
ReebaT Postat 28 september 2007 Trådstartare Postat 28 september 2007 Okey, tack så mkt för svaret, men jag vet inte riktigt hur man tidsförskjuter en track?, har precis fått nytt program och har börjat lära mig väldigt snabbt och bra , kan du beskriva eller skicka nån bild med hur man gör det ? Vet förstås inte vilket program du har men det brukar vara så enkelt som att ta tag i det inspelade och dra det lite åt sidan Man behöver zooma in så pass att man ser hur stor förskjutningen blir - ska inte vara för mycket JAg har cool edit PRo.-.-
aburman Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 JAg har cool edit PRo.-.- Cool Edit Pro heter i dagens läge Adobe Audition.
trancer Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 En DUB är ju som det låter en dublett. Om du sjunger, så sjung in 3 spår tex. alla i mono, olika tagningar.. lägg en i L en i C o en i R ... så får du en fet dubeffekt! /Perrra
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.