Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Jag har samarbetat en del med folk på nätet och oftast arbetar dessa "andra" i andra program än vad jag gör. Det blir en massa skickade av stora filer kors och tvärs.

Mitt förslag är att vi skulle kunna utarbeta en "pool" där vi Live 6-förare kan lägga ut förslag till samarbete med andra Live 6-användare.

Om vi till en början bara använder Lives egna instrument och pluggar kan vi ju begränsa oss till att bara behöva skicka/lägga upp .als-filer. I dessa finns ju all information som behövs?

Jag kan ju alltid starta upp ett diionweb-konto där alla kan ladda upp och ladda ned .als-filer. Eller finns det ett enklare sätt?

Därefter kan vi ju se vart det leder. Just du kanske finner någon annan att samarbeta med. 😛

Någon som är på (mer än Lådan förståss, han är ju alltid på 😛 ).

Annons
Postat
Någon som är på (mer än Lådan förståss, han är ju alltid på :rolleyes: ).

Givetvis:D

Annars kan man jue sätaupp en ftp.

Eller liknande.

Eller en hemsida med enkel uppladdning av filer i formav phpsckript.

Har utrymme o domän kan nog petaihop ett script osså.

!

Bra idè 😆

Postat

Gör det! Så är vi igång.

Förslag på namn:

Samarbetscentralen

Live Cooperation Industries

Fler?

Postat

Skall klura på nått smidigt script.

Vi behöver jue ingen inloggning, ellerhur?

Menar, behöver jue inte vara ett låst ställe.

Enklast kanske är ett phpbb forum, med uppladdningsscript.

Vad sägs om det?

Kan ordna det redan ikväll. Efter jobbet.

Postat

Precis. Det är ju det som är grejjen. Ingen inloggning ger kanske fritt nyttjande.

Vad sägs om det?

phpbb? Det blir säkert bra med det.... 😎

Det är ju fredag. Har du inget liv? 🙂

Vi ska ha ost o kex. 🙂

Postat

Precis. Det är ju det som är grejjen. Ingen inloggning ger kanske fritt nyttjande.

Vad sägs om det?

phpbb? Det blir säkert bra med det.... 😉

Det är ju fredag. Har du inget liv? 😆

Vi ska ha ost o kex. 🙂

Men inget vin? Det är väl nästan olagligt?

Postat

Sorry.

Inte hunnit i helgen.

Får se om det kommerigång under veckan nu.

Har plattformen klar iaf.

Så nu skall det bara upp o confas:P

Blir som sagt phpbb med uppload.

Postat

Lådan!

Va skönt. Du hade ett liv i alla fall!

Osten var god och vinet var också gott. 😄

Postat
Lådan!

Va skönt. Du hade ett liv i alla fall!

Osten var god och vinet var också gott. 😛

hehe.. jadå.

va på rockklubb med bandit 106,3 🙁

Postat
Om vi till en början bara använder Lives egna instrument och pluggar kan vi ju begränsa oss till att bara behöva skicka/lägga upp .als-filer.
Audio går väl bra också. Collect & Save liksom, så blir alla ljudfiler inbakade i projektet.

Det är bara att zippa hela projektmappen, och då är det snarare filstorleken som är gränsen... Skaffar du ett Diino-konto var det också löst.

Postat
Om vi till en början bara använder Lives egna instrument och pluggar kan vi ju begränsa oss till att bara behöva skicka/lägga upp .als-filer.
Audio går väl bra också. Collect & Save liksom, så blir alla ljudfiler inbakade i projektet.

Det är bara att zippa hela projektmappen, och då är det snarare filstorleken som är gränsen... Skaffar du ett Diino-konto var det också löst.

Visst det går ju bra. Men den ursprungliga tanken var att leka med det som finns i ableton från start. Men när jag tänker på det går det ganska fort att samla på sig nya instrument och samplingar som alla inte har eller kan/vill skaffa sig. Därför tycker jag ditt förslag att samla ihop projektet i en mapp och zipa mappen, lägga ut den på en server.

Sen har ju lådan rätt i att diino inte finns för mac. Men, man kan använda diinoweb.com där man laddar ned och upp via sin webläsare. Men ännu bättre hade varit med en egen server, så som Lådan siktar på.

• 1 månad senare...
Postat
Gör det! Så är vi igång.

Förslag på namn:

Samarbetscentralen

Live Cooperation Industries

Fler?

Bra idé, men vad tror du om LIVE PRODUCTIONS PARTNERS CORNER

Live 4 life!!

• 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
Postat

Hur går det med servern? OM det inte blir någon sådan, skulle någon tänka sig att våga jobba via msn? Har en mix att dela med mig av! Jag vill göra Electro/Trance/Techno, ja du fattar vinkeln =)

Kolla in www.myspace.com/leewounder

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.