Jump to content
Annons

Klaviatur -> FL

eleverad (oregistrerad)

Recommended Posts

eleverad (oregistrerad)
Postat

Nybörjare.

Jag har problem med att installera/kunna använda min klaviatur i FL. Jag skulle behöva guidning i hur jag ska lösa detta. Instälningar och rubbet. Snälla hjälp ☺️

Pusskram

Annons
eleverad (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Midi eller Usb?

Options --> Midi --> Midi In --> Enable

Jag har en keybord kopplad med EMU Xmidi 1x1. Jag har redan frsökt Options-->MIDI-->MIDI in-->Enable, men det fungerar inte.

Sen kan jag inte programmet särskillt bra, har aldrig använt klaviatur till programmet. Hur ska jag använda den?

Redigerat av eleverad
eleverad (oregistrerad)
Postat

snälla hjälp jag fixar inte detta... 🙁

Postat

Har du kopplat klaviaturen rätt, samt installerat drivrutinera som finns till Midi/USB omvandlare?

Notera att om du följer beskrivningen ovan är det namnet " 1x1" du ska ha markerat i input listan.

Postat
Har du kopplat klaviaturen rätt, samt installerat drivrutinera som finns till Midi/USB omvandlare?

Notera att om du följer beskrivningen ovan är det namnet " 1x1" du ska ha markerat i input listan.

jag addade henne på min msn och gav massa print screean bilder.. Alla inställningar verkar OK men datorn reagerar inte på klaviaturet. Provade ett annat program och samma fel där, den kände inte av den.

Postat

jag addade henne på min msn och gav massa print screean bilder.. Alla inställningar verkar OK men datorn reagerar inte på klaviaturet. Provade ett annat program och samma fel där, den kände inte av den.

och alla drivrutiner såg rätt ut då? Skillnaden att installera vid rätt/fel tillfälle är känsligt, snuskigt känsligt.

I annat fall kan det vara Kabelfel eller Fel på Klaviaturen 😆😳

Postat

Hade oxåproblem me mitt klaviatur. Dator hittade den och installerade deno allt men FL Studio kunde inte registrera den, så först efter att jag gick in på M-Audios websida o tankade hem lite andra drivrutiner funkade det. Det konstiga är att drivrutinerna jag fick med inte hjälpte från början liksom.

Postat

Då kan man utesluta att det är en felinställning i programmet, testa med andra drivrutiner. Det kanse är fel version av drivrutinerna för ditt operatvisystem. Kolla att alla kablar är hela, om du har en hårdvarusynth som klarar direkt midi input kan du koppla den direkt dit för att testa om den biten fungerar.

//Nexustwins - mgm

Smiliz (oregistrerad)
Postat

Hej!

Passar på att ställa en fråga jag med.

Jag har ett midi-klav, som jag kopplat in med USBn. Funkar bra i FL, men jag kan inte få modulation hjulet samt volymen på klavet att fungera (dock fungerar hjulet som kontrollerar pitchen). Någon som har nån brilljant lösning på detta, vore underbart?

(Jag har en M-Audio keystation 49e).

M.v.h.

Postat (redigerat)
Hej!

Jag har ett midi-klav, som jag kopplat in med USBn. Funkar bra i FL, men jag kan inte få modulation hjulet samt volymen på klavet att fungera (dock fungerar hjulet som kontrollerar pitchen). Någon som har nån brilljant lösning på detta, vore underbart?

M.v.h.

Högerklicka på den kontroll i FL du vill styra med ovannämda kontrollers och välj "Link to controller".

Skruva därefter lite på kontrollern så vet FL vilken du vill länka den till. Klappat och klart!

Redigerat av aburman
  • 2 veckor senare...
Smiliz (oregistrerad)
Postat
Hej!

M.v.h.

Högerklicka på den kontroll i FL du vill styra med ovannämda kontrollers och välj "Link to controller".

Skruva därefter lite på kontrollern så vet FL vilken du vill länka den till. Klappat och klart!

Tackar, precis vad jag letade efter.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.