martymcfly Postat 27 september 2007 Dela Postat 27 september 2007 Hur får jag på enklast sätt ner Midispår (som styrs av VST-instrument) till .wav? Måste jag "spela" in varje spår för sig, eller kan jag genom enkla knapptryckningar låta Cubase SX3 (till PC) göra jobbet? Det är inte på grund av för hög CPU som jag undrar, utan för att jag skulle vilja skicka wave-spår (på DATA-CD/DATA-DVD) till den som ska mixa materialet. Att 'frysa' spåren är alltså inte aktuellt. Torra ljudspår, helt enkelt! Känner inte att det spelar någon roll om det tar längre tid totalt, bara jag slipper spela in ljud efter ljud. Helst skulle jag vilja dra igång en nermix för att sedan kunna gå och ta en fika under tiden :-) Mycket tacksam för hjälp. /Mattias L Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 27 september 2007 Dela Postat 27 september 2007 Hejsan Vet inte hur det funkar i Cubase men kan tänka mig att det är liknande som i PT. Jag skulle göra så mångfa audiospår som det är VST instrument. Sen skickar jag varje VSTinstrument med en egen send och tar emot varje send i respektive audiokanal och så spelar jag bara in dom. Då får du ner alla VSTinstrument på samma gång. MVH Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martymcfly Postat 27 september 2007 Trådstartare Dela Postat 27 september 2007 Hejsan Vet inte hur det funkar i Cubase men kan tänka mig att det är liknande som i PT. Jag skulle göra så mångfa audiospår som det är VST instrument. Sen skickar jag varje VSTinstrument med en egen send och tar emot varje send i respektive audiokanal och så spelar jag bara in dom. Då får du ner alla VSTinstrument på samma gång. MVH Anders Ok, tack! Skickar jag alltså till exempel en basslinga (VST) till en bus/fx, och sen tar in den i det nya audiospåret, eller hur menar du? Hur 'sendar' jag från VST-instrumentet (i detta fall Atmosphere) in i det nya audiospåret? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars XLN Audio Postat 27 september 2007 Dela Postat 27 september 2007 Hejsan Vet inte hur det funkar i Cubase men kan tänka mig att det är liknande som i PT. Jag skulle göra så mångfa audiospår som det är VST instrument. Sen skickar jag varje VSTinstrument med en egen send och tar emot varje send i respektive audiokanal och så spelar jag bara in dom. Då får du ner alla VSTinstrument på samma gång. MVH Anders Ok, tack! Skickar jag alltså till exempel en basslinga (VST) till en bus/fx, och sen tar in den i det nya audiospåret, eller hur menar du? Hur 'sendar' jag från VST-instrumentet (i detta fall Atmosphere) in i det nya audiospåret? Jag tror inte man kan göra så i cubase.. det finns en lång tråd om just detta, att exportera en massa spår samtidigt till separata filer. Sök runt lite så hittar du nog den! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 27 september 2007 Dela Postat 27 september 2007 (redigerat) Hejsan Vet inte hur det funkar i Cubase men kan tänka mig att det är liknande som i PT. Jag skulle göra så mångfa audiospår som det är VST instrument. Sen skickar jag varje VSTinstrument med en egen send och tar emot varje send i respektive audiokanal och så spelar jag bara in dom. Då får du ner alla VSTinstrument på samma gång. MVH Anders Ok, tack! Skickar jag alltså till exempel en basslinga (VST) till en bus/fx, och sen tar in den i det nya audiospåret, eller hur menar du? Hur 'sendar' jag från VST-instrumentet (i detta fall Atmosphere) in i det nya audiospåret? Jag tror inte man kan göra så i cubase.. det finns en lång tråd om just detta, att exportera en massa spår samtidigt till separata filer. Sök runt lite så hittar du nog den! Jupp, det går inte att exportera till många olika wav-filer samtidigt. Det finns dock nåt script som jag tror Majken skrev något om nån gång. Sök så hittar du det kanske. EDIT: Milo-scripet eller nåt sånt hette det... Redigerat 27 september 2007 av Lynxo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 27 september 2007 Dela Postat 27 september 2007 (redigerat) Det allra enklaste är att muta alla spår som inte ska med sen exporterar man spår för spår... Alltså EX: Tr 1: Pianoslinga... Tr 2: Bas Tr 3: Stråkslinga Tr 4: Bastrumma Osv osv Muta 2,3,4 osv. Sätt locators och exportera till bestämd mapp. Glöm inte döpa spåren...Ok det tar tid...Men det är det värt.. Redigerat 27 september 2007 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.