Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag hade tÀnkt köpa hypersonic 2, eftersom det Àr en ganska dyr plugg sÄ hade jag tÀnkt höra lite frÄn er som anvÀnder den hur bra den Àr osv, beskriva bla padsen lite, Àr intresserad av dom, jag lyssnade lite pÄ youtube och pÄ steinbergs hemsida, men behöver lite mer information...

Annons
Postat (redigerat)

2an kan jag inte beskriva sÄ mycket men 1an Àr nÀstan likadan...

Det bÀsta med den tycker jag Àr kombinationsmöjligheterna.

Du tar 1 vanlig strÄke/strings pÄ 1an sen klickar du pÄ PILEN

i nÀsta rad och lÀgger en flöjt sen gör du likadant pÄ 3, 4, 5 osv

pÄ sÄ sÀtt kan du bygga upp enorma pads, syntljud osv...

Dessa presets kan du ju natruligtvis sÀtta olika effekter

pÄ som ligger i din DAW..Ex cubase, pÄ mixerspÄr 1 (StrÄkar)

kan du lÀgga ett fett reverb, pÄ tvÄan kan du lÀgga delay,

osv osv osv...Finns STOOORA möjligheter...

Det Ă€r en riktigt fet bröd och smör synth och den Ă€r VÄL vĂ€rd

pengarna...

Redigerat av Twilight_Zound
Postat (redigerat)

Den har bra ljud och som sagt du kan bygga upp egna ljud/kombinationer genom att ladda flera ljud som Twilight_Zound sÀger i sitt inlÀgg.

Personligen gillar jag inte den sÄ mycket eftersom du kan inte importera egna ljud.

Kontakt 2 har samma möjligheter att lÀgga ljud i lager och fÄ feta ljud plus att du kan importera flertalet av alla samplings format AKAI,GIGA EXS24 etc och/eller göra egna ljud via importera wav filer och lÀgga in dom pÄ keyboard layouten.

Sen att det finns det en uppsjö med Kontakt 2 addons frÄn stora sample biblioteks tillverkare skadar inte heller!

För övrigt sÄ slÀpps Kontakt 3 snart:)

Redigerat av MeMyselfAndI
Postat
Den har bra ljud och som sagt du kan bygga upp egna ljud/kombinationer genom att ladda flera ljud som Twilight_Zound sÀger i sitt inlÀgg.

Personligen gillar jag inte den sÄ mycket eftersom du kan inte importera egna ljud.

Kontakt 2 har samma möjligheter att lÀgga ljud i lager och fÄ feta ljud plus att du kan importera flertalet av alla samplings format AKAI,GIGA EXS24 etc och/eller göra egna ljud via importera wav filer och lÀgga in dom pÄ keyboard layouten.

Sen att det finns det en uppsjö med Kontakt 2 addons frÄn stora sample biblioteks tillverkare skadar inte heller!

För övrigt sÄ slÀpps Kontakt 3 snart:)

Det dÀr med att importera egna ljud Àr en sanning med modifikation.

Har för mig att 2an kan "hosta" pluggins av nÄgot slag. Om det Àr

steinbergs egna eller 3dje parts vet jag inte men det ska gÄ tydligen.

Postat

Det som gör att jag Àlskar Hypersonic Àr stabiliteten. Har aldrig varit med om den hÀngt sig och laddningstiderna Àr alltid sÄ gott som obefintliga.

Instabila pluggar Àr kreativitetens vÀrsta fiende!

Postat

ne inga dĂ„liga kommentarer om hypersonic nu, den ÄR bĂ€st.. bestĂ€llde den idag 😛 ... fĂ„r dock vĂ€nta tills nĂ€sta vecka ,dĂ„ den kommer ,

Postat

Har du dongel ? Om du redan kör med Cubase sÄ Àr det inga problem, men

om du inte gör det mÄste denna bestÀllas separat.

Postat

Kan ocksÄ rekommendera den. MÄngsidig och resurssnÄl. Kanske inte de mest spÀnnande ljuden men du kan alltid skruva lite sjÀlv ocksÄ. TyvÀrr har min installation börjat bete sig lite underligt... det kan vara att Windows eller Cubase behöver installareas om i och för sig. (Konstigheten = ibland sÄ vÀgrar vissa hela ljudbankar laddas. Konstig nog Àr det ofta just den typen av ljud som jag Àr ute efter som inte vill fungera, jag vet att det inte kan vara sÄ men... t ex behövde jag ett fiolljud hÀromveckan. Alla typer av ljud utom de som ligger i ljudbanken Violins gick att ladda men inte fiolerna... skumt va? )

Postat
🙂 jo ja kör med cubase. Men jag tycker bara det Ă€r konstigt och onödigt att man har 16 spĂ„r dĂ€r man kan lĂ€gga in olika ljud, vaför ska man a det lixom?? behöver man 16 olika instrumment som ska spela samtidig eller? 😛
Postat (redigerat)
🙂 jo ja kör med cubase. Men jag tycker bara det Ă€r konstigt och onödigt att man har 16 spĂ„r dĂ€r man kan lĂ€gga in olika ljud, vaför ska man a det lixom?? behöver man 16 olika instrumment som ska spela samtidig eller? 😛

Nja det Àr vÀl nÀstan sÄÄÄ..Men inte riktigt...

Valet Àr ditt...Du behöver inte lÀgga in 16 olika ljud men du KAN göra det.

Annars kan du lÀgga trummor pÄ 1an, bas pÄ 2an, piano pÄ 3an osv osv...

Och pÄ sÄ sÀtt skapa ett set..I stÀllet för att behöva ladda upp massa olika

pluggar till Cubase sÄ laddar du EN med massa olika ljud..

Redigerat av Twilight_Zound

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.