Jump to content
Annons

Hypersonic 2

fender__

Recommended Posts

Jag hade tänkt köpa hypersonic 2, eftersom det är en ganska dyr plugg så hade jag tänkt höra lite från er som använder den hur bra den är osv, beskriva bla padsen lite, är intresserad av dom, jag lyssnade lite på youtube och på steinbergs hemsida, men behöver lite mer information...

Dela på andra sajter

Annons

2an kan jag inte beskriva så mycket men 1an är nästan likadan...

Det bästa med den tycker jag är kombinationsmöjligheterna.

Du tar 1 vanlig stråke/strings på 1an sen klickar du på PILEN

i nästa rad och lägger en flöjt sen gör du likadant på 3, 4, 5 osv

på så sätt kan du bygga upp enorma pads, syntljud osv...

Dessa presets kan du ju natruligtvis sätta olika effekter

på som ligger i din DAW..Ex cubase, på mixerspår 1 (Stråkar)

kan du lägga ett fett reverb, på tvåan kan du lägga delay,

osv osv osv...Finns STOOORA möjligheter...

Det är en riktigt fet bröd och smör synth och den är VÄL värd

pengarna...

Redigerat av Twilight_Zound
Dela på andra sajter

Den har bra ljud och som sagt du kan bygga upp egna ljud/kombinationer genom att ladda flera ljud som Twilight_Zound säger i sitt inlägg.

Personligen gillar jag inte den så mycket eftersom du kan inte importera egna ljud.

Kontakt 2 har samma möjligheter att lägga ljud i lager och få feta ljud plus att du kan importera flertalet av alla samplings format AKAI,GIGA EXS24 etc och/eller göra egna ljud via importera wav filer och lägga in dom på keyboard layouten.

Sen att det finns det en uppsjö med Kontakt 2 addons från stora sample biblioteks tillverkare skadar inte heller!

För övrigt så släpps Kontakt 3 snart:)

Redigerat av MeMyselfAndI
Dela på andra sajter

Den har bra ljud och som sagt du kan bygga upp egna ljud/kombinationer genom att ladda flera ljud som Twilight_Zound säger i sitt inlägg.

Personligen gillar jag inte den så mycket eftersom du kan inte importera egna ljud.

Kontakt 2 har samma möjligheter att lägga ljud i lager och få feta ljud plus att du kan importera flertalet av alla samplings format AKAI,GIGA EXS24 etc och/eller göra egna ljud via importera wav filer och lägga in dom på keyboard layouten.

Sen att det finns det en uppsjö med Kontakt 2 addons från stora sample biblioteks tillverkare skadar inte heller!

För övrigt så släpps Kontakt 3 snart:)

Det där med att importera egna ljud är en sanning med modifikation.

Har för mig att 2an kan "hosta" pluggins av något slag. Om det är

steinbergs egna eller 3dje parts vet jag inte men det ska gå tydligen.

Dela på andra sajter

Kan också rekommendera den. Mångsidig och resurssnål. Kanske inte de mest spännande ljuden men du kan alltid skruva lite själv också. Tyvärr har min installation börjat bete sig lite underligt... det kan vara att Windows eller Cubase behöver installareas om i och för sig. (Konstigheten = ibland så vägrar vissa hela ljudbankar laddas. Konstig nog är det ofta just den typen av ljud som jag är ute efter som inte vill fungera, jag vet att det inte kan vara så men... t ex behövde jag ett fiolljud häromveckan. Alla typer av ljud utom de som ligger i ljudbanken Violins gick att ladda men inte fiolerna... skumt va? )

Dela på andra sajter

🙂 jo ja kör med cubase. Men jag tycker bara det är konstigt och onödigt att man har 16 spår där man kan lägga in olika ljud, vaför ska man a det lixom?? behöver man 16 olika instrumment som ska spela samtidig eller? 😛
Dela på andra sajter

🙂 jo ja kör med cubase. Men jag tycker bara det är konstigt och onödigt att man har 16 spår där man kan lägga in olika ljud, vaför ska man a det lixom?? behöver man 16 olika instrumment som ska spela samtidig eller? 😛

Nja det är väl nästan sååå..Men inte riktigt...

Valet är ditt...Du behöver inte lägga in 16 olika ljud men du KAN göra det.

Annars kan du lägga trummor på 1an, bas på 2an, piano på 3an osv osv...

Och på så sätt skapa ett set..I stället för att behöva ladda upp massa olika

pluggar till Cubase så laddar du EN med massa olika ljud..

Redigerat av Twilight_Zound
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.