Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Men herregud. Nu har det gått för långt igen.

"Vilket träslag ska jag ha i mina trummor för att det ska låta bra"Hör du inte själv hur töntigt det låter? Du verkar vara hårdrockare.. Jag ska ge dig ett tips för din genre då: Mangla skiten ur trummorna som om dom vore kroppifieringen av alla som kollade snett när du gick i nitbälte och färgade håret svart för första gången i högstadiet.

Raseri & ilska. Och sysslar du med metal utan det så är du en.. poser!

Redigerat av Olsberg
Delat från //forum.studio.se/index.php?showtopic=42947
Annons
Postat
Men herregud. Nu har det gått för långt igen.

"Vilket träslag ska jag ha i mina trummor för att det ska låta bra"Hör du inte själv hur töntigt det låter? Du verkar vara hårdrockare.. Jag ska ge dig ett tips för din genre då: Mangla skiten ur trummorna som om dom vore kroppifieringen av alla som kollade snett när du gick i nitbälte och färgade håret svart för första gången i högstadiet.

Raseri & ilska. Och sysslar du med metal utan det så är du en.. poser!

JustdetOch tillmiddagäterbaradendärgråsmörjanavproteinerochvitaminerförvigillarintenyanseri

tillvaron.

😳

Postat
JustdetOch tillmiddagäterbaradendärgråsmörjanavproteinerochvitaminerförvigillarintenyanseri

tillvaron.

😛

Du fattar inte heller. Gå och smek ytbehandlingen på en cymbal båda två.

Jag går och skriver en låt.

Postat (redigerat)
Bra idé! 😆

Det är bättre att skriva en låt än att komma med helt irrelevanta inlägg när någon har en seriös fråga. :rolleyes:

Det är ett faktum att alla material låter olika. Prova att slå på ett kastrull-lock, en glasruta och en cymbal och jämför ljudet. Skillnaden är betydligt mindre än så mellan olika material i instrument - men den kan vara nog så viktig om man ska få precis det sound man är ute efter. För en nybörjare spelar det väldigt liten roll, men när man har kommit längre och vet mer om vad man vill ha, så blir de mindre detaljerna allt viktigare, eftersom det är dessa som kan göra skillnaden mellan ett bra ljud och ett superbt ljud.

Ofan, så ett lock till en kastrull låter inte som en cymbal?

Nä Claes, det förstår jag också. Men den här handlar om något annat: När musiker försöker dölja sitt meningslösa innehåll med glänsande teknik & dyra instrument. Har du hört fusionjazz?

Någon måste ju visa grabben ni inte är enda sidan av kakan.

Ps. Det är vår sida som får brudarna. haha

Redigerat av laxlaxlax
Postat
Bra idé! 😆

Det är bättre att skriva en låt än att komma med helt irrelevanta inlägg när någon har en seriös fråga. :rolleyes:

Det är ett faktum att alla material låter olika. Prova att slå på ett kastrull-lock, en glasruta och en cymbal och jämför ljudet. Skillnaden är betydligt mindre än så mellan olika material i instrument - men den kan vara nog så viktig om man ska få precis det sound man är ute efter. För en nybörjare spelar det väldigt liten roll, men när man har kommit längre och vet mer om vad man vill ha, så blir de mindre detaljerna allt viktigare, eftersom det är dessa som kan göra skillnaden mellan ett bra ljud och ett superbt ljud.

Ofan, så ett lock till en kastrull låter inte som en cymbal?

Nä Claes, det förstår jag också. Men den här handlar om något annat: När musiker försöker dölja sitt meningslösa innehåll med glänsande teknik & dyra instrument. Har du hört fusionjazz?

Någon måste ju visa grabben ni inte är enda sidan av kakan.

Ps. Det är vår sida som får brudarna. haha

Vad försöker du säga egentligen? Det är viktigt att ha en poäng eller någon slags "röd tråd" om man vill göra sig förstådd.

Postat

Jag fattar inte vad som är problemet i denna tråd. Finns det något fel i att vilja ha ett bra ljud ur sina grejor? Är det bara lofidårar här? Om trådskaparen vill köpa ett trumset, han har inte sagt det men jag tror det kan vara så, så självklart ska han få fråga runt så han kan välja ett set som passar sina ljudideal så bra som möjligt. Finns det någon poäng i att vara slarvig med sitt ljud?

Postat (redigerat)

Nej - jag förstår verkligen inte heller vad det handlar om. Det verkar som om det plötsligt blev förbjudet att bry sig om ljudet... En gåta för mig, eftersom det är ett forum som i mångt och mycket handlar just om hur man får bäst ljud... 😆

EDIT: Tänk också på att frågeställaren bara har gjort 4 inlägg hittills. Risken är att han skräms bort när han blir bemött på detta tråkiga sätt i början... Skärpning! 😆

Redigerat av Claes
Postat

tillvaron.

😆

Det känns onödigt att skriva en låt när man bara kan ligga naken i skogen och vråla i samma ton till någon kommer och har sex med en. Det är musik för redia män de se! 😆 I övrigt har du dock rätt. Jag fattar inte. Punkt.

Postat
du hegoblad de tråkigt att du ser ner på en o använder så simpelt språk som om jag inte vet vad denstitet e, o allt du nämnde är ju helt uppenbart för vilken jävla nisse som helst

E ru helt säker på de durå föru verkar inte helt me dårå. Du kanje har banga ditt head too much.

Sen e de jue etta jävla sjick å jävlas me en nisse som fössöker hjelpa dej dårå. Hegobald e reko jue.

Postat

o vet att de e lite tykigt men om man kollar på attityden som kommit fram i denna tråd så de verkar de vara fullt ok att göra så, men OBSERVERA dock att jag avrundar vänligt, o du var ju inte heller så jävla snäll för fan, men jag ursäktar mej för mina grova ord hegobald

• 2 veckor senare...
  • 2 år senare...
Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Det känns onödigt att skriva en låt när man bara kan ligga naken i skogen och vråla i samma ton till någon kommer och har sex med en. Det är musik för redia män de se! 🙂 I övrigt har du dock rätt. Jag fattar inte. Punkt.

Den här tråden har jag missat! 😉

Postat

Trumskinnen har betydelse för ljudet i ett trumset, liksom träslaget.

Träslaget har betydelse för ljudet i en gitarr, liksom strängarna.

Men visst, ibland används överord.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.