Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Heej đŸ˜± har hĂ„llit pĂ„ med FL i sĂ„ gott som ett Ă„r nu 🙂

Har haft Riktigt kul under vÀgen och lÀrt mig mycket grejer. det Àr ocksÄ under den senaste tiden mina lÄtar fÄtt ett rejÀlt lyft i Ljud Kvaliteten.

men vad jag inte fÄr till Àn Àr Bass och Kick. dom lÄter sÄ burkigt.. men jag kÀnenr pÄ mig att det Àr jag som EQar fel.

EQ gjordes i FL studio. Sen Bounca jag den till Wav och Öppnade upp SoundForge och Tog Normailze sĂ„ jag fĂ„r högre Volym, utan att förstöra mixen. satte den pĂ„ -0,63 db (93%)

Vill fÄ ihop nÄt riktigt "tjat" som en del kanske skulla kalla det.

HÀr Àr ett LjudKlipp

ClubBounce - Galaxy

Tack // Johan (A.K.A ClubBounce)

Annons
Postat
Heej 😛 har hĂ„llit pĂ„ med FL i sĂ„ gott som ett Ă„r nu 😄

Har haft Riktigt kul under vÀgen och lÀrt mig mycket grejer. det Àr ocksÄ under den senaste tiden mina lÄtar fÄtt ett rejÀlt lyft i Ljud Kvaliteten.

men vad jag inte fÄr till Àn Àr Bass och Kick. dom lÄter sÄ burkigt.. men jag kÀnenr pÄ mig att det Àr jag som EQar fel.

EQ gjordes i FL studio. Sen Bounca jag den till Wav och Öppnade upp SoundForge och Tog Normailze sĂ„ jag fĂ„r högre Volym, utan att förstöra mixen. satte den pĂ„ -0,63 db (93%)

Vill fÄ ihop nÄt riktigt "tjat" som en del kanske skulla kalla det.

HÀr Àr ett LjudKlipp

ClubBounce - Galaxy

Tack // Johan (A.K.A ClubBounce)

Nu lyssnar jag bara i lurar visserligen, men jag tycker inte det lÄter sÄ burkigt. Kicken och basen grötar inte ihop frekvensmÀssigt vad jag kan höra. Du kanske har nÄt ljudexempel pÄ hur du vill att det ska lÄta? Blir mycket enklare att ge tips dÄ. Du kanske kan prova att lÄta en annan synth spela den dÀr basgÄngen samtidigt, sÄ det fyller ut med de frekvenser du tycker saknas...?

Lycka till 🙂

Postat (redigerat)

Tja Ljudexempel Àr vÀl typ Vilken cascada lÄt som helst, nÄgot Ät det hÄllet iaf...

Vill fĂ„ till lĂ„tarna sĂ„ bra som möjligt â˜ș

Men jag fÄr sÀnka allt utom kicken och eq den lite mer tills den blir bÀttre, sen ta bort lite mer pÄ bassen runt 62hz sÄ den inte stör Kicken..

Redigerat av lord_von_bagge
drloop (oregistrerad)
Postat

Kandet inte vara sÄ att din lyssning har en del stÄende vÄgor?

Hur lÄter andra lÄter i din lyssning? Det Àr ganska vanligt att man i hemmamiljö fÄr leva med en del kufiska problem eftersom man knappast kan flytta runt sina prylar hur som helst i hemmet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.