Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan går det att pitcha ens röst när man pratar direkt in i cubase SX3 etc?.

istället för att göra efterhand?.

Annons
Postat
Hejsan går det att pitcha ens röst när man pratar direkt in i cubase SX3 etc?.

istället för att göra efterhand?.

ja du måste aktivera "direct monitor" så hör du vad som spelas igenom ljudkortet och hela skiten..du kan alltså använda nån pitchplugg på inspelningskanalen..

här spelar latency en viss roll (eftersom du lyssnar "efter bandaren")

Postat (redigerat)
Du behöver inte ens någon plugg tror jag, har inte SX pitchshift i realtid? Jag har för mig att jag läst det 😱

ok, men finns det inget gratis vstis?.

-Har inte kört cubase SX3 så länge orkar inte köpa cubase 4ra ännu vet inte hur det e med nyckel grejjen man har ifall man slipper det i den

versionen?.

Haft cubase SX3 köpt ett tag men inte advänt förens nu, när jag kommer andvända hårdvaru grejjer.

Redigerat av Rangebass
Postat
Ska det göras i realtid så blir det långt ifrån den kvalitet som man kan få om man kör det i efterhand. Celemony Melodyne är det som ger bäst resultat. 😱

hur e melodyne ?. får nog vänja mig vid pitchning i editerings fönstret i cubase då, för än så länge.

Postat
Ska det göras i realtid så blir det långt ifrån den kvalitet som man kan få om man kör det i efterhand. Celemony Melodyne är det som ger bäst resultat. 😱

hur e melodyne ?. får nog vänja mig vid pitchning i editerings fönstret i cubase då, för än så länge.

Du kan hämta demoversion och testa själv hur det fungerar, på Celemonys hemsida. 🙂

Postat (redigerat)

... jag har en gammal plugg som jag använder till VST, den har tre reglage, pitch, mix och formant. Väldigt enkel, funkar i realtid om man vill. Ultrapitch tror jag den heter, den e röd och jag har haft den i massa år, (jag hoppas iaf att den är freeware, minns inte längre)

... Bara en enkel dll-fil att lägga i VST-mappen. PM:a mig så kan ja leta upp den till dig

Tjo! /L

EDIT: Det är alltså inte Waves Ultrapitch,, utan någon enklare och gratis variant...

Redigerat av Limpan
Postat
Finns det någon go plug-in som oktaverar min röst med god kvalité?

Så att jag kan sjunga som en 2:a Bas menar jag (är tenor egentligen :rolleyes: )

Nej - det finns inte. Om det ska låta bra, så går det inte att ändra mer än ett par tonsteg - sedan börjar det låta fel...

Du kan få en lite djupare röst genom att laborera med formanterna också, men även där är det ganska milda förändringar som ger en bra ljudkvalitet, medan större bara låter konstigt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.