thecableguy Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Ok, är det någon som kan tala om hur jag ska (om det går) att koppla så att bägge ljudkorten går via mixern och ut till högtalarna och hörlurarna. såhär är det kopplat just nu jag har testat med en Y-split kopplad till det övre ljudkortet och i splitten satt hörlurarna samt en kabel som gick till mixerns 2:a line-in ingång. men det lät jättekonstigt (reverb och sången var nästan ohörbar) och hörlurarna agerade mikrofoner 😱 hur ska jag få rätsida på denna kabelhärva? tacksam för svar!
henrik.brunzell Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Lägg splitten åt sidan till att börja med. Sen kopplar du från line out (eller phones, vad det nu står) från det övre kortet in på mixern. Samma sak från nästa ljudkort, fast på nästa par line-ingångar. Hörlurna anslutes till phones på mixern, högtalarna till control room out (tror jag). Varför två ljudkort om jag får fråga? Nånstans dyker Skype upp i skallen, men du klarar dig gott med ett kort i datorn.
thecableguy Postat 26 september 2007 Trådstartare Postat 26 september 2007 (redigerat) hmm ska ta och testa det du sa. men inte helt säker på hur jag ska koppla ihop det. måste ha en y-split som går från 1 hona till 2 hanar vilket jag inte har hittat. jag har två ljudkort för att ett är till för att spela in musik (låg latency) med och det andra för när man spelar spel (effekter och klarar spela upp många ljud samtidigt). Redigerat 27 september 2007 av thecableguy
thecableguy Postat 30 september 2007 Trådstartare Postat 30 september 2007 Ok fått det att fungera nu, fick köpa två sådana här: och 4 rca-tele adaptrar.
henrik.brunzell Postat 30 september 2007 Postat 30 september 2007 Bra att det löste sig. Vid närmare eftertanke; om du tänkte köra headsetmikrofonen i spel, så är det kanske bättre att koppla in den på ljudkortet för spel.
thecableguy Postat 30 september 2007 Trådstartare Postat 30 september 2007 headsetmikrofonen sitter i det övre ljudkortet. tack för hjälpen
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.