Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Jag har intstallerat EWQL-Ministry Of Rock på min dator som har 2GB ramminne. Programmet fungerar utmärkt som standalone-application men i Ableton Live 5.0. så klipper den tonerna och allting låter väldigt hackigt. Vad kan det bero på? Fel på inställningar eller? Andra program som East West Quantum Leap Symphony Orchestra funkar utmärkt i Ableton.

Jag har provat att köra genom Sony Acid Pro 6.0. men det är samma sak där också. Stödjer inte de här programmen VST-64 bitar? Och i så fall finns det något program som fixar det? Eller finns det en inställning i EWQL-MOR som möjliggör att köra det i Ableton?

Annons
Postat
Hejsan!

Jag har intstallerat EWQL-Ministry Of Rock på min dator som har 2GB ramminne. Programmet fungerar utmärkt som standalone-application men i Ableton Live 5.0. så klipper den tonerna och allting låter väldigt hackigt. Vad kan det bero på? Fel på inställningar eller? Andra program som East West Quantum Leap Symphony Orchestra funkar utmärkt i Ableton.

Jag har provat att köra genom Sony Acid Pro 6.0. men det är samma sak där också. Stödjer inte de här programmen VST-64 bitar? Och i så fall finns det något program som fixar det? Eller finns det en inställning i EWQL-MOR som möjliggör att köra det i Ableton?

Nu kanske jag är ute på vatten, men har du 64bitars os?

Om inte så kan det bero på det.

Att du kör med en 64bit applikation under 32bitars os.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.