Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej

min ibook g4 har kört cubase sx 1 strålande fram tills nu

för två veckor sedan spelade jag in med mit maudio usb mobilepre i cubase och det gick fint

men nu snurrar badbollen för evigt när jag försöker välja mobilepre som asio driver i device setup/vst multitrack

mobilpre kortet går utmärkt att spela in i garageband med, och samma problem uppstår när jag testade med mitt maudio firewire 1418 kort.

hur kan detta komma sig?

har testat att ominstallera allt, och slänga cubase plists

cubase support skyller på maudio och maudios support skyller på cubase

mycket irriterande!

all hjälp mottages med största tacksamhet, jag har kört fast!

jacob lind, seattle

Annons
Postat

Hej Jacob,

Vad har du gjort för ändringar på dattan sen det funkade sist? Nya program, drivisar, inställningar, sladdar osv.

Ibland kan det vara rent töntiga grejjer. Jag hade ett ljudkort som bara funkade när batteriet på min laptop var fulladdat. Ibland får man glömma all logik och bara prova allt.

Någon ändring har gjort att det inte funkar längre. Se om du kan hitta den ändringen & göra den ogjord.

Postat

tack för svar!

jag gjorde lite ändringar både här o där, och helt plötsligt funkade det!

vet inte vad jg gjorde...

det tråkiga är bara att när jag sedan hade igång garageband o cubase samtidigt och stängde av garageband medans cubase var öppet så crashade cubase.

sen var problemet tillbaka!!!

ger detta nån ledtråd till var felet kan ligga?

vet verkligen inte vad det var jag gjorde som fick det att funka. pillade i device setup en del osv...

jacob

Postat
hej acidman!

hur hittar man denna fil?

ligger den i cubase programmets "paket"

eller gömmer den sig nånstans i biblioteket?

jacob

Tänkte inte på att skriva det, sorry. Den finns på C:\ under "mina dokument" och sedan leta upp "steinberg" om jag inte minns fel. Alltså inte i biblioteket där du valt installera Cubase. Jag tror du kan söka på filen annars. Tänk bara på att du får välja att den även ska söka hidden files.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.