secondlanguage Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 hej min ibook g4 har kört cubase sx 1 strålande fram tills nu för två veckor sedan spelade jag in med mit maudio usb mobilepre i cubase och det gick fint men nu snurrar badbollen för evigt när jag försöker välja mobilepre som asio driver i device setup/vst multitrack mobilpre kortet går utmärkt att spela in i garageband med, och samma problem uppstår när jag testade med mitt maudio firewire 1418 kort. hur kan detta komma sig? har testat att ominstallera allt, och slänga cubase plists cubase support skyller på maudio och maudios support skyller på cubase mycket irriterande! all hjälp mottages med största tacksamhet, jag har kört fast! jacob lind, seattle
laxlaxlax Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Hej Jacob, Vad har du gjort för ändringar på dattan sen det funkade sist? Nya program, drivisar, inställningar, sladdar osv. Ibland kan det vara rent töntiga grejjer. Jag hade ett ljudkort som bara funkade när batteriet på min laptop var fulladdat. Ibland får man glömma all logik och bara prova allt. Någon ändring har gjort att det inte funkar längre. Se om du kan hitta den ändringen & göra den ogjord.
secondlanguage Postat 30 september 2007 Trådstartare Postat 30 september 2007 tack för svar! jag gjorde lite ändringar både här o där, och helt plötsligt funkade det! vet inte vad jg gjorde... det tråkiga är bara att när jag sedan hade igång garageband o cubase samtidigt och stängde av garageband medans cubase var öppet så crashade cubase. sen var problemet tillbaka!!! ger detta nån ledtråd till var felet kan ligga? vet verkligen inte vad det var jag gjorde som fick det att funka. pillade i device setup en del osv... jacob
Acidman Postat 30 september 2007 Postat 30 september 2007 Jag fick också problem när jag skulle välja ASIO för mitt MOTU. Cubase kraschade varje gång. Jag löste det genom att ta bort en fil. Du kan läsa här: https://www.studio.se/index.php?showtopic=42711
secondlanguage Postat 4 oktober 2007 Trådstartare Postat 4 oktober 2007 hej acidman! hur hittar man denna fil? ligger den i cubase programmets "paket" eller gömmer den sig nånstans i biblioteket? jacob
Acidman Postat 4 oktober 2007 Postat 4 oktober 2007 hej acidman!hur hittar man denna fil? ligger den i cubase programmets "paket" eller gömmer den sig nånstans i biblioteket? jacob Tänkte inte på att skriva det, sorry. Den finns på C:\ under "mina dokument" och sedan leta upp "steinberg" om jag inte minns fel. Alltså inte i biblioteket där du valt installera Cubase. Jag tror du kan söka på filen annars. Tänk bara på att du får välja att den även ska söka hidden files.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.