Jump to content
Annons

Nätsamarbete

Liquid_6

Recommended Posts

Har länge funderat på att börja samarbeta med nån med musiken och ibland så har jag surratt med folk som då inte bor i samma stad eller land till och med.Hur är detta rent praktiskt undrar jag,hur har det funkat för er,hur gör ni osv?

Dela på andra sajter

Annons
Har länge funderat på att börja samarbeta med nån med musiken och ibland så har jag surratt med folk som då inte bor i samma stad eller land till och med.Hur är detta rent praktiskt undrar jag,hur har det funkat för er,hur gör ni osv?

Beroende på hur MÅNGA ni är om arbetet så blir det olika komplicerat..

Praktiskt sett så skapar man sin del hemma (Piano, Trummor, Bas, Sång)

vad som helst. Dett skickar man till nästa som gör sin del osv osv...

Dela på andra sajter

Det är lite krångligare när man inte sitter på samma plats; man kan ju inte kommentera tagningar i realtid eller kommer med direkta förslag. Annars är det bara att skicka filer mellan varandra och se till så att alla spår finns som separata waves när tiden kommer för mix...

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.