Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Finns det någon i malmötrakten med en Juno-6 att låna ut? Jag behöver bara använda den max en dag, och du kan givetvis sitta med mig i studion under hela tiden. Som tack kan jag ju göra en gratis remix eller nån annan tjänst åt dig.

Det vore grymmt schysst om det finns någon som kan ställa upp!

Redigerat av TTA
Annons
Postat (redigerat)

Hittade en klon till reaktor. Den var okej men hade inte riktigt vad jag sökte.

Är det förrästen stor skillnad på juno 6, juno 60, och juno 106? Jag hade en Juno 106:a en gång, men jag använde aldrig den så jag sålde den. Funderar på att köpa nån av dom.

Redigerat av TTA
Postat

De är väl i mångt och mycket samma synt. Juno-6 har inga minnen. Juno-60 har minnen. Juno-106 har dessutom midi.

Tror att det är VCOer (helt analoga) i 6 och 60.

DCOer i 106an. Fortfarande analoga, men digitalt styrda så de håller stämningen bättre (på gott och ont antar jag)

Och utan att veta så gissar jag att "de som vet" säger att 60an låter sjukt mycket bättre än 106 bara för att den är mer analog 😱

Postat

Tack för infon. Jo jag har läst lite om dom och det lutar väl åt en Juno 60 om jag får tag i en. Den ska låta bättre...säger "dom"

Postat
Testat denna?

TAL U-NO 60

Gratis 😱

Japp. Gratis är gott. Men helt ärligt, lever den upp till hårdvaran? Jag blev rätt nöjd med den som är till reaktor, men där saknas ändå nåt i ljudet tycker jag.

Postat
Japp. Gratis är gott. Men helt ärligt, lever den upp till hårdvaran?

Efter lite pill så! 🙂

Har lurat en och annan med den...den är bra!

Den är gratis, ta ner och testa...Du förlorar max 10 minuter! 😱

Peace...

Postat

Efter lite pill så! 🙂

Har lurat en och annan med den...den är bra!

Den är gratis, ta ner och testa...Du förlorar max 10 minuter! 😱

Peace...

Jag har testat den, men jag kanske ska ge den en stund till hehe. Det får dock bli i morgon. Dax att sova snart.

Postat

Eh... nej.

Den där pluggen är sjukt instabil (hänger sig var 10:e session) och låter extremt digital. Dom borde döpa om den till Aliasing-60 VSTi. Choruset är nog det sämsta. Alla n00bs som gillar den imponeras nog av de tjusiga träsidorna och stänger av öronen.

Varning, kort sagt.

Juno-60 kan man fortfarande hitta billigt, den står av någon anledning inte så högt i kurs bland analogsyntnördar. Mycket synt för pengarna! Juno-6 däremot är lite meckig eftersom den inte har några minnen.

Postat
Eh... nej.

Den där pluggen är sjukt instabil (hänger sig var 10:e session) och låter extremt digital. Dom borde döpa om den till Aliasing-60 VSTi. Choruset är nog det sämsta. Alla n00bs som gillar den imponeras nog av de tjusiga träsidorna och stänger av öronen.

Varning, kort sagt.

Juno-60 kan man fortfarande hitta billigt, den står av någon anledning inte så högt i kurs bland analogsyntnördar. Mycket synt för pengarna! Juno-6 däremot är lite meckig eftersom den inte har några minnen.

Den alltid lika positiva Nattvaktaren! 😱

Som jag sa! Efter lite pillande så!

Choruset är inte det bästa, nej, men man behöver inte använda det inbyggda. Det digitala ljudet kan man hjälpa bort!

Pluggen har aldrig hängt sig hemma hos mig. Tråkigt att Du haft problem med den!

Och Nej! Min mamma vet inget om Juno! Om jag yttrade "Juno" för henne så skulle hon antagligen komma att tänka på nån finsk äldre herre på området där hon bor.

Det går att få till ett ganska troget ljud som många, förutom de riktigt skitenödigt inbitna Junofanatikerna, skulle tolka som en Juno-60!

Peace...

Postat

Jag bumpar denna tråden lite, för jag är fortfarande på jakt efter en Juno 6 eller Juno 60 att låna över en dag. Jag behöver ratta fram ett ljud som bara den kan göra, till en remix. Vore grymmt schysst om nån kunde ställa upp.

Postat (redigerat)

Tydligen finns här ingen i närheten. Ok, finns det någon här på forumet som har nån av dessa som skulle vilja ratta fram ett ljud till mig på den, och multisampla det till en lång ljudfil som jag sen kan klippa och mappa själv?

Jag sitter i en produktion och behöver verkligen detta ljudet. Om någon känner sig manad så PMa mig så kan jag berätta vilket ljud (med ett ljudklipp).

Jag är villig att göra en gentjänst om det behövs.

OBS, det får inte vara juno-106, jag behöver punchen som 6 eller 60 ger.

Tack

Redigerat av TTA
Postat

Skillnaden...

Nu är jag inte hundra, men om jag inte har helt fel så har Juno-60, MSK80 och Jupiter 6 samma uppsättning av både filterchip samt envelop-chip. Rätt intressant!

Tyvärr ligger ju Malmö inte så nära Göteborg, annars hade jag gärna lånat ut min Juno-60.

Jag har inte ägt ngn Jupiter, men har lyssnat på både 6 och 8, och testat MKS80 en del... Har ägt en 106'a för länge sedan. Skulle vilja påstå att vissa ljud liknar 106'ans, men inte så lika att det stör. Andra ljud är däremot jäkligt lika Jupiter6.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.