Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Finns det nÄgon i malmötrakten med en Juno-6 att lÄna ut? Jag behöver bara anvÀnda den max en dag, och du kan givetvis sitta med mig i studion under hela tiden. Som tack kan jag ju göra en gratis remix eller nÄn annan tjÀnst Ät dig.

Det vore grymmt schysst om det finns nÄgon som kan stÀlla upp!

Redigerat av TTA
Annons
Postat (redigerat)

Hittade en klon till reaktor. Den var okej men hade inte riktigt vad jag sökte.

Är det förrĂ€sten stor skillnad pĂ„ juno 6, juno 60, och juno 106? Jag hade en Juno 106:a en gĂ„ng, men jag anvĂ€nde aldrig den sĂ„ jag sĂ„lde den. Funderar pĂ„ att köpa nĂ„n av dom.

Redigerat av TTA
Postat

De Àr vÀl i mÄngt och mycket samma synt. Juno-6 har inga minnen. Juno-60 har minnen. Juno-106 har dessutom midi.

Tror att det Àr VCOer (helt analoga) i 6 och 60.

DCOer i 106an. Fortfarande analoga, men digitalt styrda sÄ de hÄller stÀmningen bÀttre (pÄ gott och ont antar jag)

Och utan att veta sĂ„ gissar jag att "de som vet" sĂ€ger att 60an lĂ„ter sjukt mycket bĂ€ttre Ă€n 106 bara för att den Ă€r mer analog đŸ˜±

Postat

Tack för infon. Jo jag har lÀst lite om dom och det lutar vÀl Ät en Juno 60 om jag fÄr tag i en. Den ska lÄta bÀttre...sÀger "dom"

Postat
Testat denna?

TAL U-NO 60

Gratis đŸ˜±

Japp. Gratis Àr gott. Men helt Àrligt, lever den upp till hÄrdvaran? Jag blev rÀtt nöjd med den som Àr till reaktor, men dÀr saknas ÀndÄ nÄt i ljudet tycker jag.

Postat
Japp. Gratis Àr gott. Men helt Àrligt, lever den upp till hÄrdvaran?

Efter lite pill sĂ„! 🙂

Har lurat en och annan med den...den Àr bra!

Den Ă€r gratis, ta ner och testa...Du förlorar max 10 minuter! đŸ˜±

Peace...

Postat

Efter lite pill sĂ„! 🙂

Har lurat en och annan med den...den Àr bra!

Den Ă€r gratis, ta ner och testa...Du förlorar max 10 minuter! đŸ˜±

Peace...

Jag har testat den, men jag kanske ska ge den en stund till hehe. Det fÄr dock bli i morgon. Dax att sova snart.

Postat

Eh... nej.

Den dÀr pluggen Àr sjukt instabil (hÀnger sig var 10:e session) och lÄter extremt digital. Dom borde döpa om den till Aliasing-60 VSTi. Choruset Àr nog det sÀmsta. Alla n00bs som gillar den imponeras nog av de tjusiga trÀsidorna och stÀnger av öronen.

Varning, kort sagt.

Juno-60 kan man fortfarande hitta billigt, den stÄr av nÄgon anledning inte sÄ högt i kurs bland analogsyntnördar. Mycket synt för pengarna! Juno-6 dÀremot Àr lite meckig eftersom den inte har nÄgra minnen.

Postat
Eh... nej.

Den dÀr pluggen Àr sjukt instabil (hÀnger sig var 10:e session) och lÄter extremt digital. Dom borde döpa om den till Aliasing-60 VSTi. Choruset Àr nog det sÀmsta. Alla n00bs som gillar den imponeras nog av de tjusiga trÀsidorna och stÀnger av öronen.

Varning, kort sagt.

Juno-60 kan man fortfarande hitta billigt, den stÄr av nÄgon anledning inte sÄ högt i kurs bland analogsyntnördar. Mycket synt för pengarna! Juno-6 dÀremot Àr lite meckig eftersom den inte har nÄgra minnen.

Den alltid lika positiva Nattvaktaren! đŸ˜±

Som jag sa! Efter lite pillande sÄ!

Choruset Àr inte det bÀsta, nej, men man behöver inte anvÀnda det inbyggda. Det digitala ljudet kan man hjÀlpa bort!

Pluggen har aldrig hÀngt sig hemma hos mig. TrÄkigt att Du haft problem med den!

Och Nej! Min mamma vet inget om Juno! Om jag yttrade "Juno" för henne sÄ skulle hon antagligen komma att tÀnka pÄ nÄn finsk Àldre herre pÄ omrÄdet dÀr hon bor.

Det gÄr att fÄ till ett ganska troget ljud som mÄnga, förutom de riktigt skitenödigt inbitna Junofanatikerna, skulle tolka som en Juno-60!

Peace...

Postat

Jag bumpar denna trÄden lite, för jag Àr fortfarande pÄ jakt efter en Juno 6 eller Juno 60 att lÄna över en dag. Jag behöver ratta fram ett ljud som bara den kan göra, till en remix. Vore grymmt schysst om nÄn kunde stÀlla upp.

Postat (redigerat)

Tydligen finns hÀr ingen i nÀrheten. Ok, finns det nÄgon hÀr pÄ forumet som har nÄn av dessa som skulle vilja ratta fram ett ljud till mig pÄ den, och multisampla det till en lÄng ljudfil som jag sen kan klippa och mappa sjÀlv?

Jag sitter i en produktion och behöver verkligen detta ljudet. Om nÄgon kÀnner sig manad sÄ PMa mig sÄ kan jag berÀtta vilket ljud (med ett ljudklipp).

Jag Àr villig att göra en gentjÀnst om det behövs.

OBS, det fÄr inte vara juno-106, jag behöver punchen som 6 eller 60 ger.

Tack

Redigerat av TTA
Postat

Skillnaden...

Nu Àr jag inte hundra, men om jag inte har helt fel sÄ har Juno-60, MSK80 och Jupiter 6 samma uppsÀttning av bÄde filterchip samt envelop-chip. RÀtt intressant!

TyvÀrr ligger ju Malmö inte sÄ nÀra Göteborg, annars hade jag gÀrna lÄnat ut min Juno-60.

Jag har inte Àgt ngn Jupiter, men har lyssnat pÄ bÄde 6 och 8, och testat MKS80 en del... Har Àgt en 106'a för lÀnge sedan. Skulle vilja pÄstÄ att vissa ljud liknar 106'ans, men inte sÄ lika att det stör. Andra ljud Àr dÀremot jÀkligt lika Jupiter6.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.