krissman Postat 25 september 2007 Postat 25 september 2007 Sådärja, nu är jag och några vänner på gång att köpa en lokal som är tänkt för musik och studios i flera former. Vi är alltså några stycken företag som går ihop i ett slags musikhus för att kunna ha en så trevlig och kreativ miljö som möjligt. Byggnaden kommer att delas in i en stor inspelningslokal, ett stort kontrollrum, tre stycken låtskrivarstudios, tre (kanske fyra) mindre rum för inspelning av förstärkare och annat, och en foto/mindre filmstudio (plats för greenscreen osv). Självklart vill vi ju ha hela bygget så bra som möjligt, men så klart så spelar ju även pengarna in. Det första vi behöver hjälp med är väl att räkna på alltihop och få ritningar iordninggjorda, och det är här som vi behöver tips på företag som kan hjälpa oss. Jag har kontaktat både Lennart Nilsson och Ingemar Ohlsson för att kolla vad det skulle kosta, men det kanske finns andra som kan göra det lika bra, och som kanske finns lite närmare oss (Skara) också. Tacksam för hjälp.
Omni Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 Hello. Ingvar Öhman (skickar telefonnummer via PM). Utan tvekan den skickligaste akustiker jag någonsin kommit i kontakt med. Dom studios, biografer och lyxiga hemmabiorum som är konstruerade av honom är mkt genomtänkta och har klart bättre akustiska egenskaper än andra studios som anlitat sk "proffs". Mvh Omni
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.