mietek Postat 24 september 2007 Postat 24 september 2007 detta : http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=119332 har jag i för tillfället (hoppas jag, jag googla på modell nr ) och detta: http://www.pixmania.com/se/se/91449/art/co...ect-1-gb-p.html
PGW Postat 24 september 2007 Postat 24 september 2007 Ja! Troligast, i något undantagsfall kommer hårdvara från olika tillverkare "inte överens", själv skulle jag dumpa 512:an & köpa 1GB extra i stället. Vet inte om "dual channel" fungerar om du har olika storlek på minnena, men troligen inte. Stöder inte ditt moderkort detta spelar det ingen rock´n´roll.
mietek Postat 24 september 2007 Trådstartare Postat 24 september 2007 men, dual channel är det bara om man ska ha två av det här nya kortet? jag behöver ett enkelt svar eftersom jag inte fattar nånting av sånt.
Violiner Postat 24 september 2007 Postat 24 september 2007 men, dual channel är det bara om man ska ha två av det här nya kortet?jag behöver ett enkelt svar eftersom jag inte fattar nånting av sånt. Jag förutsätter nu att du har ett moderkort som drar nytta av parallella minnen, dual channel. De bör först vara av samma "storlek", exempelvis 512 eller 1 GB. De bör också vara likadana, från samma tillverkare, (optimalt ett matchat par). Helst så skall minnena också vara av en typ/tillverkare som moderkortstillverkaren validerat om man nu skall vara riktigt noga/säker typ hängslen och livrem. Vissa moderkort är mera känsliga än andra för vilka minnen du stoppar i. Att blanda de här två minnena kan i och för sig fungera tillsammans, men knappast på ett bra sätt. Så det är definitivt ingen lösning som jag skulle rekommendera. Rådet i ett tidigare inlägg att plocka ur Twinmosminnet och sätta i två Corsair är alltså ett bra råd. Speciellt eftersom Corsair brukar hålla bra kvalitet på sina minnen medan Twinmos brukar ha ganska oregelbunden kvalitet och inte är ett förstahandsval för mig i alla fall.
mietek Postat 24 september 2007 Trådstartare Postat 24 september 2007 (redigerat) jag satte i det nu iaf . Men om de nu inte mår bra tillsammans hur märker jag det? som sagt vet iiiingenting om sånt här, men jag antar att du menar att om jag kör två kort så kommer det köras i dual channel, och därför är det mer kritiskt om det inte är riktigt samma minne? Redigerat 24 september 2007 av mietek
Emil Postat 24 september 2007 Postat 24 september 2007 jag satte i det nu iaf . Men om de nu inte mår bra tillsammans hur märker jag det? Det märker du på så sätt att om du hade stoppat i två corsair så hade det funkat bättre, men funkar det nu så är det ju bra. Är ju ingen större kostnad att köpa en Corsair till senare om du känner för det, du förlorar ju bara 216 spänn på det andra minnet.
mietek Postat 24 september 2007 Trådstartare Postat 24 september 2007 japp, fick minnet av en polare som hade köpt 2 st såna här corsair i kit, och de hade inte funkat tillsammans i has dator. Varker han eller jag är kunniga nog att förstå varför dock, men just därför jag itne springer iväg och köper ett på direkten.
mietek Postat 24 september 2007 Trådstartare Postat 24 september 2007 (redigerat) förresten innan hade jag två st 512 twinmos och ett kingston 333mhz PC2700, min enkla fråga är om det var värt uppgraderingen, det kostade men ju inget, men om det liksom är likabra att stoppa tillbaks gamla. Redigerat 24 september 2007 av mietek
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.