livtribute Postat 15 september 2004 Postat 15 september 2004 Har kopplat ett Roland GS- klaviatur till ljudkortet. Funkar bra och ljudet låter bra! Men det är stor fördröjning från anslag till att ljudet låter... hur får jag ner latency nivån?? Ljudkortet är ett E-mu 0404 och har ngn slags inbyggd effektmixer kontroll!! Programmen som jag har prövat i är Reason 2.5, Cakewalk home studio, och Cubasis VST.
hackeman Postat 15 september 2004 Postat 15 september 2004 Har kopplat ett Roland GS- klaviatur till ljudkortet. Funkar bra och ljudet låter bra! Men det är stor fördröjning från anslag till att ljudet låter... hur får jag ner latency nivån?? Ljudkortet är ett E-mu 0404 och har ngn slags inbyggd effektmixer kontroll!! Programmen som jag har prövat i är Reason 2.5, Cakewalk home studio, och Cubasis VST. Kanske dum fråga, men har du kollat så du valt rätt ASIO drivers i respektive program?
livtribute Postat 15 september 2004 Trådstartare Postat 15 september 2004 Helt sjukt, plötsligt funkade det bara 😆 Jaja det är bara att tacka och ta emot.
hackeman Postat 15 september 2004 Postat 15 september 2004 Helt sjukt, plötsligt funkade det bara 🙁 Jaja det är bara att tacka och ta emot. Helpdesk-syndromet. När helpdesk väl kommer på plats har problemet löst sig. 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.