Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har nu testat den här limitern som alla talar såååå gott om.

det är verkligen jättebra och transparent och allt man hör.

Men alltså jag blir så sur att man inte kan överstyra den NÅT.

det kanske låter dumt, men ibland vill iaf jag kuna dra på sådär lite extra även om det är allmänt hatat.

Men liksom efter typ 4-6bd GR? det är väl ändå till den mildaste grad? börjar det där jättefula digitala knastret som jag hört från andra limiters ibland.

Jag har testat allt, jag har massa headroom innan. Jag har testat alla olika sorters attack/release settings.

Men värst är den här berömda enhancefunktionen, jag kan inte dra på mer än 40% innan det börjar låta fult, och då läser man ändå i manualen om diverse funktioner som döljer sig bakom 100-125 %

hur fan skulle det gå till ?

känns bara som jag missat nåt liksom.

detta skulle ju verkligen vara en sån limiter som skulle ge hutlös volym, läser man överallt.

och försök vara objektiva, bortse från att ni hatar volymkriget och försök kommentera ändå. vore iaf kul med nån feedback från andra användare.

Annons
Postat

jag har länge velat köpa den bundlen från oxford.. var den dyr?

Postat
Har nu testat den här limitern som alla talar såååå gott om.

det är verkligen jättebra och transparent och allt man hör.

Men alltså jag blir så sur att man inte kan överstyra den NÅT.

det kanske låter dumt, men ibland vill iaf jag kuna dra på sådär lite extra även om det är allmänt hatat.

Men liksom efter typ 4-6bd GR? det är väl ändå till den mildaste grad? börjar det där jättefula digitala knastret som jag hört från andra limiters ibland.

Har inte testat limitern.

Transparent dynamikbegränsning för mig är något som knappt märks. Att dra på lite extra låter som att du också förväntar dig att något koolt händer ljudmässigt när man pressar pluggen. Jag undrar om du inte letar efter två helt olika funktioner.

Nör jag jobbar med brickwall-limiter brukar jag sällan låta den jobba mer än 6 dB. Ingen av de limiters jag använt låter bättre på andra sidan 6 dB-strecket.

Postat (redigerat)

Om du använder en transparent limiter så kan du inte förvänta dig att överstyra den för att få ett visst sound. Den är ju gjord för att låta så lite så möjligt i användning.

Transparens = genomskinligt = ofärgat.

Redigerat av Strange Leaf

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.