Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur ska man dansa som dj? Jag gillar att headnodda lite förstrött för att visa att "jag Àr nere med skiten" och pÄ nÄgot sÀtt verka lite överlÀgsen (som alla dj's egentligen Àr). Hur dansar ni nÀr ni spelar skivor?

Annons
Postat
Hur ska man dansa som dj? Jag gillar att headnodda lite förstrött för att visa att "jag Àr nere med skiten" och pÄ nÄgot sÀtt verka lite överlÀgsen (som alla dj's egentligen Àr). Hur dansar ni nÀr ni spelar skivor?

Jag Ă€r inte dj sjĂ€lv, men nĂ€r jag Ă€r pĂ„ klubb tycker jag det Ă€r roligast om dj:n Ă€r med och röjer jĂ€rnet. Att "headnodda lite förstrött" tycker jag ibland kan kĂ€nnas som "jag spelar bra musik och jag vet det, men inte sĂ„ bra musik att jag bara MÅSTE dansa och digga". Det funkar ju om det Ă€r typ lounge-house i nĂ„n bar, men nĂ€r det Ă€r tokpump pĂ„ dansgolvet sĂ„ tycker jag ni ska röja ocksĂ„!

🙂

• 3 veckor senare...
Postat

Tips om du spelar skivor:

du ska va som musiken, Àr det dansigt sÄ ska du dansa sÄ gott du kan och visa att det hÀr Àr det fetaste som finns. Försök fÄ kontakt med publiken, ge dem intrycket av att du Àr dÀr för att rÀdda natten. NÀr man blivit stjÀrna sÄ behöver man kanske inte bjuda pÄ sig sjÀlv sÄ mkt haha

jdee

• 3 veckor senare...
Mollin (oregistrerad)
Postat
Dj®s don®t dance 🙁

Hi there falun bo! 😉

• 1 mĂ„nad senare...
Postat
DjÂŽs donÂŽt dance đŸ˜Č

Jag dj:ar iofs bara en gÄng i mÄnaden, men eftersom jag bara spelar den musik jag sjÀlv tycker Àr asbra sÄ kan jag sjÀlvklart inte hÄlla mig i bÄset. Jag drar pÄ en lÄt, studsdar ut och dansar jÀrnet i tvÄ minuter för att sedan rusa tillbaka.

Och ja... jag kommer frĂ„n BorlĂ€nge. 🙂

Postat

lol

"nere med skiten"

😆

tyckte det lÀt sÄ roligt bara.

• 3 veckor senare...
Postat

Beror pÄ vart bÄset stÄr.. Spelar man pÄ en ballkong Àr det svÄrt att kuta ner, men dÄ fÄr man vÀll vifta pÄ armarna och skrika istÀllet. Annars dansar jag nog mer Àn vad jag DJar..

• 4 veckor senare...
Postat

Jag tycker att det ser skittöntigt ut nÀr typ Tiesto spelar inför 25.000 och stÄr och fjantar runt. Borde inte the nr 1 dj glitcha och tricksa med vinyler och skapa nytt pÄ scen osv (nu menar jag inte turntablism)? Varför Àr han dÄ nr 1 DJ dÄ? Kan han bara beatmatcha eller vad?

• 3 veckor senare...
Postat

Carl Cox klassiska juck-rörelser fungerar alltid. Bara man visar med kroppen att man Àr inne i musiken sÄ blir inte publiken missnöjd iaf. Sedan har vi ju handklappen. Den brukar jag anvÀnda i mÄnga lugna partier i lÄtar dÀr folk inte vet vad dom ska göra, om dom ska dansa eller stÄ still.

• 3 mĂ„nader senare...
Postat (redigerat)
Carl Cox klassiska juck-rörelser fungerar alltid. Bara man visar med kroppen att man Àr inne i musiken sÄ blir inte publiken missnöjd iaf. Sedan har vi ju handklappen. Den brukar jag anvÀnda i mÄnga lugna partier i lÄtar dÀr folk inte vet vad dom ska göra, om dom ska dansa eller stÄ still.

http://youtube.com/watch?v=GJjkXs8FGiU

Eller sĂ„ fjantar man runt som jag 🙂

Redigerat av Piecemaker
Postat
đŸ˜Č

Antingen laggar ljudet eller sÄ har CC sjukt dÄlig taktkÀnsla.

Det första Àr mer troligt eftersom CC Àr en av vÀrldens frÀmsta DJs

Postat

Eh, jag skulle nog gissa pĂ„ att det Ă€r fördröjning pĂ„ ljudet. Youtubes ljud Ă€r ju trots allt inte sĂ„ fantastiskt... Som DJ utan taktkĂ€nsla blir man vĂ€l inte sĂ„ stor â˜ș

• 5 mĂ„nader senare...
Postat

Det Ă€r ju sĂ„ att mĂ€nniskor följer det som rör sig per automatik med blicken och pĂ„ nĂ„got sett Ă€r det vĂ€l viktigt att man syns och ser ut att gilla det man spelar, men mĂ„ste nog vara naturligt för i bland blir det ju bara allsĂ„ng pĂ„ skansen av det. Har man ett 7 timmar set Ă€r det f-n ingen lek.. Undrar vad facket sĂ€jer om det hĂ€r med att jobba utan raster 🙁

Sen tycker jag det Àr svÄrt att fÄ bra kontakt med golvet om man stÄr för högt eller för lÄngt ifrÄn golvet. Har t.o.m lÀst en undersökning frÄn olika klubbar i LasVegas, kan tÀnka mig att dom mÀter allt för att snurra in sÄ mycket stÄl som möjligt och klubbarna designas ju för att folk skall röra sig naturligt runt barer och lÀtt stöta ihop hÀr och dÀr, sÄ det blir bra tryck & raggningsmöjligheter och att inga proppar eller döda omrÄden uppstÄr.. Har sjÀlv mÀrkt att folk verkar ha roligare ju trÀngre det Àr (I varje fall till en viss grÀns..) /Tobias

• 1 mĂ„nad senare...
Postat
Jag tycker att det ser skittöntigt ut nÀr typ Tiesto spelar inför 25.000 och stÄr och fjantar runt. Borde inte the nr 1 dj glitcha och tricksa med vinyler och skapa nytt pÄ scen osv (nu menar jag inte turntablism)? Varför Àr han dÄ nr 1 DJ dÄ? Kan han bara beatmatcha eller vad?

vet du ens vad du pratar om?

klappa hĂ€nder i intron, headnodda funkar alltid om musiken tillĂ„ter det. sen sĂ„ finns det ju musik som man inte kan stĂ„ still nĂ€r man lyssnar pĂ„ 😄

Postat

Carl Cox diggar i baktakt mÄnga gÄnger

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.