Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Har stött på ett problem. När jag öppnar upp sparade projekt i Cubase låser sig programmet när Battery 3 som ligger som ett VSTI skall laddas in.

Jag har haft vissa problem med detta tidigare men då har det fungerat efter omstart av datorn. Det gör det dock inte längre.

Jag har Battery 3 som ett VSTI i drum-mappen i Cubase SL3. någon som har några tankar om detta?

Om jag avinstallerar och ominstallerar Battery 3, vad händer då med de projekt jag har sparade där Battery 3 finns med?

Kan jag på något sätt "hoppa över" Battery 3 och öppna projekten utan den?

Mycket tacksam för hjälp.

Olalj

Annons
Postat (redigerat)

Om du avinstallerar Battery 3 och startar om datorn och sedan installerar battery 3 igen enligt samma sökväg ska det inte hända något, eventuellt kommer Battery fråga efter vägen till samplingarna, fast enligt en samma sökväg så det ska inte bli en massa extrajobb.

Har du väldigt många samplingar som gör att battery "hänger sig" då? Du vet väl att Battery 3, även utan samplingar, tar en jäkla stund innan den initierats, så det kanske är gå-och-hämta-en-kopp-kaffe-gå-på-toaletten-diska-lite- och-städa-under-sängen-läge.

..eller har det redan gått över det stadiet?

Redigerat av Lundin
Postat

jag har oxå haft det problemet

bara låta det stå som lundin säger... battery kan vara segt som fan ibland.. kolla hur du har den inställd som stand alone.. vilken version på battery är det? kanske borde ta ner senaste update från NI? det kom nylifen massa updates till olika...

Postat

Tackar för svaren.

Nån gång har jag låtit den stå och hacka typ en halvtimme. Kanske skall försöka att bara köra igång och låta det stå ännu längre.

Jag kör Battery 3 som VST, inte stand alone. Jag har inte hämtat senaste uppdateringarna, men det har ju funkat utan dem innan. Skall dock kolla uppdateringarna. Fick ett mail från NI om det för ett tag sen

Olajl

Postat

Tjena

Har nu FÖRSÖKT avinstallera Battery 3 genom att kasta det i papperskorgen (hittade ingen uninstall) och installera om det. Samma skit. Ska påpeka att om jag bara startar Cubase utan att öppna något projekt så går det bra att starta Battery men så fort jag har öppnat ett projekt, oavsett om jag har använt Battery innan eller försöker nyöppna det inne i ett pågående projekt så skiter det sig.

Jag har inte tänkt på det innan eftersom jag det senaste halvåret använt Battery men compressor-kitet i Cubase SL 3 är också borta.

Vad händer? Hjälp!!!!!!

Olalj

Postat

ok.. kör in battery som både VSTi och standalone

det kan fixa problemet.. jag har för mig det var så jag löste mina problem.

• 3 veckor senare...
Postat
ok.. kör in battery som både VSTi och standalone

det kan fixa problemet.. jag har för mig det var så jag löste mina problem.

Tjena,

Tillbaka igen. Funkar fortfarande inte... Vår datakille på jobbet (som i o f s inte använder cubase) trodde att problemet snarare låg i Cubase och att jag bara skulle installera Cubase igen utan att avinstallera, d v s lägga en ny installatyion över den gamla.

Vad tros om det?

Olalj

• 5 månader senare...
Postat

Återkommande med problemet: Avinstallerade och ominstallerade ALLT. Då funkade det ett tag men nu har samma problem som tidigare dykt upp.

Skall väl inte behöva ominstallera allt en gång i månaden? Någon som har några tankar om vad problemen kan bero på?

Tacksam för svar

Olalj

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.