dempa Postat 14 september 2004 Dela Postat 14 september 2004 Ännu en gång dyker jag upp o gör lite skamlös reklam för datormusik.net och en ny tävling som drar igång idag. Temat för denna tävling är "rösten". Faktum är att inget annat instrument är tillåtet. Läs mer: http://datormusik.net/compo/voicecompo04/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 14 september 2004 Dela Postat 14 september 2004 JAAAAAAAAAAAAaaaaaaa äntligen har jag en chans att vinna !!! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GeckoYamori Postat 14 september 2004 Dela Postat 14 september 2004 3. Effekter får användas för att manipulera samplingarna. Till vilken grad? 🙂 Ah, synd att man inte har någon mikrofon här i sin lilla hemmastudio, inte ens en sketen datormick (Senaste bet husdjuret sönder när han smet in i rummet). Det blir till att spela in någon annanstans. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dempa Postat 15 september 2004 Trådstartare Dela Postat 15 september 2004 3. Effekter får användas för att manipulera samplingarna. Till vilken grad? 😛 Hehe, ja, det där var upphov till stor debatt inom datormusik.net "crew" innan vi publicerade tävlingen. Vår önskan är att det klart o tydligt hörs att det är gjort med röstsamplingar. Jag menar, och som jag oxo skriver på tävlingssidan, det GÅR ju att ta en röstsampling, eller vilken sampling som helst egentligen, reducera den till en enkel vågform o använda som synthljud. Inte en chans att man hör att det var en röst från början... Men det är ju inte riktigt så vi tänkte. Även förslaget att inte tillåta effekter var uppe på tal men vi resonerade som så att det kanske skulle göra det lite för tråkigt. Det enda som stör mig nu är att jag är tävlingsledare, dvs jag får inte ställa upp i tävlingen! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 15 september 2004 Dela Postat 15 september 2004 3. Effekter får användas för att manipulera samplingarna. Till vilken grad? 😛 Ah, synd att man inte har någon mikrofon här i sin lilla hemmastudio, inte ens en sketen datormick (Senaste bet husdjuret sönder när han smet in i rummet). Det blir till att spela in någon annanstans. Äh, köp ett par PC-lurar med inbyggd mik. Det gjorde jag, för 150 spänn, och har använt dessa till alla mina sånginspelningar. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 15 september 2004 Dela Postat 15 september 2004 * gaaaaaaaaarv!!! * 😆 Han den där japanen Dokaka är ju verkligen en förebild.. lyssnade precis på hans vocal version av "Smells Like Teen Spirit".. 😛 http://www.soundclick.com/bands/4/dokakamusic.htm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dempa Postat 15 september 2004 Trådstartare Dela Postat 15 september 2004 * gaaaaaaaaarv!!! * 😆 Han den där japanen Dokaka är ju verkligen en förebild.. lyssnade precis på hans vocal version av "Smells Like Teen Spirit".. 😛 Hehe, joru, han vet hur man gör.. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 15 september 2004 Dela Postat 15 september 2004 (redigerat) Ni får hoppas att Jake Kaufman inte ställer upp, ty då är ni chanslösa 😆 Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Vänstra kanalen på Star Wars temat från 1:00 till 1:10 är förresten genialisk, låter som en falsettsjungande mus på E. /Majken Redigerat 15 september 2004 av Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 15 september 2004 Dela Postat 15 september 2004 Ni får hoppas att Jake Kaufman inte ställer upp, ty då är ni chanslösa 😆 Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Vänstra kanalen på Star Wars temat från 1:00 till 1:10 är förresten genialisk, låter som en falsettsjungande mus på E. /Majken Underbart!! 😆 Jag fattar inte varför, men jag bara totalt älskar sånt där!! 😛 För att inte nämna Only You med The Flying Pickets... helt klart en av mina favoriter! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 (redigerat) Helt lysande! Lyssna på den här: Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 16 september 2004 av vectro Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
®offe Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 (redigerat) Underbart!! 😏 Jag fattar inte varför, men jag bara totalt älskar sånt där!! 😆 För att inte nämna Only You med The Flying Pickets... helt klart en av mina favoriter! 🙁 Håller med Hackis! Har hittat ett annat gäng också, som kallar sig Rockapella, som gjort bl.a breakfast at Tiffanys, Brown eye girl etc. Underbart. Det är ju på något sätt musiken i dess ultimata ursprungsform, inte helt lätt att fuska och maskera. Å andra sidan, redan Swedanes var ena riktiga baddare på detta! /® edit; Vectro, får inte din länk att funka... Redigerat 16 september 2004 av ®offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 edit; Vectro, får inte din länk att funka... Inte? Jag testade just nu och det funkade fint... 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
®offe Postat 17 september 2004 Dela Postat 17 september 2004 (redigerat) Sorry, det var jag som var för otålig. Men det var värt att vänta på, vilket gäng, och vilket sväng 😛😆😮 Redigerat 17 september 2004 av ®offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dempa Postat 2 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 2 oktober 2004 Tjing tjong! Nu finns det 6st bidrag att rösta på i datormusik.net's Voice Compo '04. http://datormusik.net/compo/voicecompo04/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HeHå Postat 18 maj 2005 Dela Postat 18 maj 2005 Den där DOKAKA....tja, jag har aldrig garvat så mycket... Det låter som om... Weird Al möter Bobby McFerrin i en mörk gränd för att köpa lite crack utav Anton Maiden. Så dyker Blue Man Group upp och efter de har köpt/tagit crack börjar de sjunga tillsammans... 😎 Alltså. Dokaka påminner mig lite om en film...Farenheit 450. Där det bränns alla böcker och det bildas en undergroundkultur där folk, går omkring och reciterar klassiska böcker. För ingen kan läsa dem längre måste man lära sig dem utantill, och så för man det vidare till nästa generation. Så en person är t ex Tolstlojs "brott och straff" och går runt och memorerar den hela tiden, muntligt och pratar högt hela tiden för att inte glömma bort boken. Dokaka, är vad som händer om alla akustiska instrument bränns på bål, och elektriciteten försvinner. Man tvingas återskapa och lära sig allt med munnen... 😎 Extremkuriosa kallar jag det. Men fan va asball...! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 18 maj 2005 Dela Postat 18 maj 2005 omen! att tävlingen inte var senare!. jag å en kompis har ju gjort en cover på Call on me bara med rösterna 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 18 maj 2005 Dela Postat 18 maj 2005 Hörde en kör som körde Das boot... 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.