DrivKraft Postat 20 september 2007 Postat 20 september 2007 Arright! Forumet är uppe igen! 🙂 Till saken! I min signatur hade jag klistrat in ett litet kollage med loggor men nu är den borta! Numera står det bara namnen på företagen. Har det blivit förbjudet att använda företagens loggor på detta oskyldiga vis? Inget som stör mig avsevärt men det vore roligt att veta, så slipper jag göra om det! 🙂 Fridens Liljor...
Violiner Postat 20 september 2007 Postat 20 september 2007 Arright! Forumet är uppe igen! 🙂 Till saken! I min signatur hade jag klistrat in ett litet kollage med loggor men nu är den borta! Numera står det bara namnen på företagen. Har det blivit förbjudet att använda företagens loggor på detta oskyldiga vis? Inget som stör mig avsevärt men det vore roligt att veta, så slipper jag göra om det! 🙂 Fridens Liljor... Utan att veta hur Studio resonerar så skulle jag kunna tänka mig att Studio har synpunkter på företagsreklam eftersom det är en kommersiell site med betalda annonsplatser till höger. Men det är ju en gissning från min sida. Personligen är jag bara glad ju mindre reklam det är på siten oavsett var den står... 🙂🙂 Rent upphovsrättsligt kan det nog också vara tveksamt att använda företags logotyper utan tillstånd från upphovsrättsinnehavaren/företaget. Men det gäller naturligtvis alla andra bilder också som klistras in, här och på andra forum, förmodligen i de allra flesta fallen utan att ha upphovsrättsinnehavarens tillstånd... 🙂
Björn Olsberg Postat 20 september 2007 Postat 20 september 2007 Sorry, hann inte skicka PM - annat brandsläckeri kom i vägen 🙂 Det har varit uppe några gånger innan i trådar och jag borde få in det lite tydligare i Forumreglerna: Stora skrymmande signaturer uppfattas av många som störande och vi ser gärna att man krymper dem så långt som möjligt. Vad som i nuläget står i Forumregel 12: 12. Långa signaturer undanbedes.Signaturer med stötande innehåll, länkar till sajter med stötande eller illegalt material kommer att tas bort. Likaså stora bilder, långa eller "skrikande" texter. I någon tråd vet jag även att det pratades om att endast tillåta textsignaturer (med möjlighet till länkar, förstås) och det är en linje jag inte är främmande för. Synpunkter, när vi ändå är inne på ämnet? 🙂
DrivKraft Postat 20 september 2007 Trådstartare Postat 20 september 2007 (redigerat) Utan att veta hur Studio resonerar så skulle jag kunna tänka mig att Studio har synpunkter på företagsreklam eftersom det är en kommersiell site med betalda annonsplatser till höger. Men det är ju en gissning från min sida. Personligen är jag bara glad ju mindre reklam det är på siten oavsett var den står... 🙂🙂 Rent upphovsrättsligt kan det nog också vara tveksamt att använda företags logotyper utan tillstånd från upphovsrättsinnehavaren/företaget. Men det gäller naturligtvis alla andra bilder också som klistras in, här och på andra forum, förmodligen i de allra flesta fallen utan att ha upphovsrättsinnehavarens tillstånd... 🙂 Givetvis är detta något jag tänkt på! Må hända att jag är lite smått naiv men det har ju gått bra förut, eller? Är detta ett "problem" som nu åtgärdats? Kollage eller inte, jag gillar mina mjukvaror! 🙂 Det är det som är viktigt! Peace... EDIT: Då vet jag! Tack för informationen! 🙂 Redigerat 20 september 2007 av DrivKraft
Claes Holmerup Postat 20 september 2007 Postat 20 september 2007 Sorry, hann inte skicka PM - annat brandsläckeri kom i vägen 🙂 Det har varit uppe några gånger innan i trådar och jag borde få in det lite tydligare i Forumreglerna: Stora skrymmande signaturer uppfattas av många som störande och vi ser gärna att man krymper dem så långt som möjligt. Vad som i nuläget står i Forumregel 12: 12. Långa signaturer undanbedes.Signaturer med stötande innehåll, länkar till sajter med stötande eller illegalt material kommer att tas bort. Likaså stora bilder, långa eller "skrikande" texter. I någon tråd vet jag även att det pratades om att endast tillåta textsignaturer (med möjlighet till länkar, förstås) och det är en linje jag inte är främmande för. Synpunkter, när vi ändå är inne på ämnet? 🙂 Jag har alltid hittills kört med textsignaturer i alla forum, just för att jag själv tycker att det stör minst, så jag har inga invändningar. Det enda är kanske då, att man kunde tillåta längre signaturer - eller att länkarna inte räknas in i antal tecken, men det är nog ganska omöjligt att skilja ut...?
Hellpig Postat 20 september 2007 Postat 20 september 2007 Jag har inget emot bilder i signaturen men inga jätteblaffor, tack! 🙂
Violiner Postat 20 september 2007 Postat 20 september 2007 Något jag berörde i mitt förra inlägg i den här tråden kanske kan vara på sin plats att uppmärksamma igen. Studio har en mycket restriktiv linje när det gäller upphovsrätt på musik och mjukvara. För att vara konsekvent anser i alla fall jag att den borde vara lika restriktiv när det gäller bilder och loggor - som i lika hög grad faller under upphovsrättslagstiftningen...
pompe Postat 20 september 2007 Postat 20 september 2007 En funktion i inställningar där man kan stänga av signaturerna om man tycker dessa är jobbiga ?
cm0s Postat 20 september 2007 Postat 20 september 2007 (redigerat) Jag är för endast-text-regel vad gäller signaturer. Jag tycker att Claes och Hellpig utnyttjar sina signaturer på bästa möjliga sätt. Jag förstår inte varför man vill göra reklam för företag i sina signaturer 😉 Redigerat 20 september 2007 av cm0s
Björn Olsberg Postat 20 september 2007 Postat 20 september 2007 En funktion i inställningar där man kan stänga av signaturerna om man tycker dessa är jobbiga ? Funnits från dag 1 på forumet: Kontrollpanelen > Foruminställningar > Forumvisning: Vill du visa signaturer när du läser trådar? [Ja/Nej] 😕
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.