Jump to content
Annons

Ljud som surrar i rummet


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag har fått ett märkligt ljud som surrar i rummet, efter att jag hade vädrat under natten. Det låter "bzzz" "bzzz". Min första tanke var att det var en insekt nånstans, så jag började vinkla de tunga persiennerna. Sedan drog jag upp dem för att se bättre på ovanfönstren. Men så tyckte jag att ljudet var väldigt starkt och lät som när en glödlampa pajar. Släckte takkronan. Märkte att ljudet fanns kvar och hämtade då en hög stege som jag fällde ut och klättrade upp på. Uppe vid taket 3.25 m upp så finns ett väggurtag. Drog ut proppen som hör till takkronan. Inget ljud först, men efter ett tag började det igen. Ljudet är svårt att lokalisera och varar inte särskilt länge varje gång. Ibland undrar jag om det kommer inifrån väggen mellan grannen och mig. Ljudet är tillräckligt högt för att jag INTE ska kunna sova i det rummet inatt. Får bli vardagsrummet...

Ljudet är väldigt starkt för att vara en insekt!! Den måste vara fly förbannad vid det här laget.

Är det mest troligt att det är en insekt? Var kan den vara?

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Vilket minne!!! Klart imponerad av Fidden och Overkill! Och Fiddens funderingar hade jag igår kväll om elen.

😛

Problemet löste sig vid 2-tiden på natten (och jag fick sova till 6 pga tidigt arbete....gäsp...). Jag fick stående på tå på stegen medelst en gaffel karva upp en del av tapeten. Jag märkte när jag bankade på fönsterkarmen och väggen att vissa ställen lät helt ihåliga. Ljudet lät varje gång jag bankade, bzzz bzzzz, men slutade nör jag försökte lyfta på tapetskarvarna ovanför fönstret. Då bestämde jag mig för att gå ned för stegen och lämna rummet en halv minut. När jag kom tillbaka hade en fluga modell gigantisk klättrat ut från under tapeten (hur den nu kunnat hamna inne i väggen?) och var på väg utom räckhåll rakt upp mot taket. Tänkte då att bara den är tyst kan jag sova därinne. Efter ett tag började den gå på elledningen som sträckte sig framåt i innertaket. Därefter försökte den ta sig ut i köket och till en tallrik med en kvarlämnad laxskinnsremsa och en farlig kastrull med kallt pastavatten. Var den självmordsbenägen eller bara omtumlad.

Såg sedan lite på TV och zappade mellan 4 kanaler fotboll. När jag senare gick för att borsta tänderna märkte jag något konstigt. Flugan kröp omkring på golvet och höll på att fångas upp av en stor spindel. Flugan måste ha flugit in under ett obevakat ögonblick när jag pissat eller nåt. Spindeln kände jag inte igen heller. Men när jag dök upp i badrummet, så blev spindeln skraj och stack. Flugan som fortfarande uppträdde onormalt för att vara en spyfluga tog sig till golvbrunnen. Om sedan spindeln under natten tog flugan vet jag inte.

End of story!?

😕

sennheiser//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...