mattsster Postat 19 september 2007 Postat 19 september 2007 Tjena Tänkte jag skulle lära mej att trigga kagge och virvel från några inspelade trummspår till addictive drums. det borde väl gå på något sätt, eller? kör cubase sx 3... får inte heller riktigt till det där blöta smacket i baskaggen (ni vet nog vad jag menar) den tenderar ofta att bli hård och plastig... tack på förhand
winzcore (oregistrerad) Postat 19 september 2007 Postat 19 september 2007 Tjena Tänkte jag skulle lära mej att trigga kagge och virvel från några inspelade trummspår till addictive drums. det borde väl gå på något sätt, eller? kör cubase sx 3... får inte heller riktigt till det där blöta smacket i baskaggen (ni vet nog vad jag menar) den tenderar ofta att bli hård och plastig... tack på förhand Finns riktiga trä pedaler som ger grymt ljud - men skinnet håller inte speciellt länge 🙂 Är alltså själva det som slår mot skinnet som är av trä 🙂 Lycka till 🙂 Winzcore <- old drummer 🙂
Daniel H Postat 19 september 2007 Postat 19 september 2007 Finns nog inga träpedaler i Additive Drums.
DrHans Postat 19 september 2007 Postat 19 september 2007 Tjena Tänkte jag skulle lära mej att trigga kagge och virvel från några inspelade trummspår till addictive drums. det borde väl gå på något sätt, eller? kör cubase sx 3... får inte heller riktigt till det där blöta smacket i baskaggen (ni vet nog vad jag menar) den tenderar ofta att bli hård och plastig... tack på förhand Klick brukar jag kalla det för om det är det du menar. Här ska du få lite tips olika tips du kan testa varförsig eller kombinera. 1 Plast eller träklubbor hjälper. 2 Finns även falamslam i metall. 3 Går att tejpa fast en femkrona också mellan pedalen och skinnet men en fördel om det är en plast eller träklubba då såklart. 4 Man kan sätta en mick där klubban träffar skinnet ( alltså på fotsidan om kaggen ) för att fånga upp själva smacket. 5 Jag brukar få EQ:a fram klick. Svep med ett smalt notchfilter mellan ca 5-9khz så ska du nog hitta klicket. 6 Man kan dubblera kicksppåret och lägga bitchruser ev dist på dubletten. Man skär bort allt annat än just klicket genom att använda både högpass och lågpass filter. Sen balndar man den dubblerade kanalen med den ursprungliga. 7 lägg en dist på en effektkanal och skika kaggen till
mattsster Postat 19 september 2007 Trådstartare Postat 19 september 2007 Ok, tack för tipsen! va inte klicket jag menade utan mer jobba med kompressorn för att få ett lite sugande, slafsigt och blött smack...=) lite svårförklarat kanske.... men triggningen då? någon som vet nått om hur den funkar?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.