Jump to content
Annons

Efter att en mik-signal har gått igenom en preamp


ChrioN

Recommended Posts

ber om ursäkt till demoniqus  😛

demoniqus: verkar så. men den dynamiska är lika seg den. mycket märkligt är det.

Vaffö då? Vad har du gjort som jag missat.. 😄 ..finns inget du behöver be om ursäkt för...

Edit: Bara för att tömma kategorin kan jag säga att min gain (trim) står på "tio i 12" och får inspelningen på bilden jag lade upp i mitt tidigare svar... så dina mickar måste vara aningen trögdrivna... men det är ju skitsamma nu när det funkar... 🙁

..ok..vad ska vi diskutera nu då???? 😉

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 67
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

ber om ursäkt till demoniqus  😛

demoniqus: verkar så. men den dynamiska är lika seg den. mycket märkligt är det.

Vaffö då? Vad har du gjort som jag missat.. 😄 ..finns inget du behöver be om ursäkt för...

Edit: Bara för att tömma kategorin kan jag säga att min gain (trim) står på "tio i 12" och får inspelningen på bilden jag lade upp i mitt tidigare svar... så dina mickar måste vara aningen trögdrivna... men det är ju skitsamma nu när det funkar... 🙁

..ok..vad ska vi diskutera nu då???? 😉

10 i 12?! ja verkligen trögdriven isåfall. det kan eventuellt ha nått att göra med den mikkabeln jag har, den är ganska skruttig. ska hämta upp en ny fin dyr kabel från mb imårrn..ska bli gött.

En sak jag har funderat lite på är preamps, och jag kan säga att om en inbyggd preamp på en mixer kan vara så här tyst och välljudande så känns det som att man har nått att se fram emot senare när man fixar en extern rackare. 🙂

Har kollat en del på SPL's goldmike, den ser onekligen nice ut, kostar "bara" 4000 hos thomann. har jag för mig iaf...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men tänk på att Mackie's VLZ Pro-preampar är väldigt tysta gentemot andra i samma prisklass..rusa gärna iväg och ta med din mick o testa i musikaffärn innan du bestämmer dig.... det kan ju bli omvänd julafton annars 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker mackie's vlz och kan tänka mig onyx preamps är väldigt bra och tysta och passar bra till att mika upp trummor mm, men för sång skulle jag välja en annan, jag har inte testat eller haft möjlighet att lyssna på en spl goldmike, men SPL Gainstation 1 är fruktansvärt bra i mina öron (örongodis) 😛 så spl är väldigt duktiga på det....skulle verkligen vara kul o höra om nån har provat goldmiken!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...