Jump to content
Annons

The Ulmtiate Hit

winzcore (oregistrerad)

Recommended Posts

Eheheeee vadå kickad ??? 🙂

Det blir man väl från en spelserver inte ett forum...

Kan tänka mig man kan bli det om man beter sig extremt illa och bryter mot regler och lagar. Men om man läser Olsbergs inlägg så var det aldrig på tal om nått kickande Och nu har väll ändå tråden tappat sin frågaställning. För att ta in det på rätt spår igen så säger jag något som har om ämnet att göra. För att göra en HIT-LÅT så handlar det väldigt mycket om PR tror jag. Jag har hört många låtar som haft potentialen att verkligen slå på marknaden, men som fått fel PR eller ingen PR alls. Sedan tror jag det handlar om vilken tid man släpper sin låt. Om vi säger att du gör en låt som du vill slå på svensktoppen så gäller det att du inte hamnar som utmanare med artister som Per Gessle, eller Lasse stefanz som svenska folket direkt röstar på i stor mån oberoende om deras låt är bäst eller inte. Om du verkligen har en låt du tror på och en ny artist du tror på så försök skaffa en duktig distrubitör samt någon som tar hand om din PR så att låten hamnar på TV och Radio. Planera noga när du tänker släppa låten. En musikvideo är ju inte heller fel då många kommer i kontakt med musiken där idag och en bra video kan göra en bra låt ännu bättre, men även åt andra hållet om videon är dålig. När det gäller låten så gäller det att den har moment som fastnar direkt. Lyssnade på radio häromdagen och en ny låt gick igång. Efter att ha hört refrängen en gång så kunde jag sjunga med de andra två gångerna.

Dela på andra sajter

• 4 månader senare...
Annons
Kolla in boken The Manual (how to have a number one the easy way). Drummond och Cauty från bland annat KLF ligger bakom.

Tyvärr är den svår att få tag på i fysisk form.

Tog hem den och skrev ut hela boken till en kompis i födelsedagspresent. Det var uppskattat 🙂 Inte av min skrivare dock. Det vart en dyr present i slutändan 😄

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
Snabba lösningar är de bästa, helt klart! Här är mitt tips:

Köp en gitarr!

Blir du inte en gitarrguru nu så vet jag inte vad som skulle hjälpa dig att bli det! 🙂😱☺️😉

🙂 Gitarrer tillhör rocken - Ta din rock o dra 🙂

fniss - no offense 🙂

Nejnej grabben vaddå tillhör rocken? säg EN musikstil där du inte hittar en gitarr? 😛 det beror ju helt på hur du spelar? : ) är man kreativ så fins det inga gränser!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.