Tranback Postat 19 september 2007 Dela Postat 19 september 2007 Hej! Jag letar efter en mjukvarusynth som jag kan använda till rock/blues/lite jazz. Om någon här har hört Dire Straits låten It never rains, så är det sådant synth ljud som de använder i introt där som jag leter efter, nåt i den stilen iaf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 19 september 2007 Dela Postat 19 september 2007 Hypersonic... Bröd och smör synth som är hur grym som helst... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tranback Postat 24 oktober 2007 Trådstartare Dela Postat 24 oktober 2007 Har kollat lite på Hypersonic nu och den verkar riktigt sjysst, men det är ganska dyr. Finns det inget lite billigare, för det känns som att man inte använder allt som finns i hypersonic. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tranback Postat 28 oktober 2007 Trådstartare Dela Postat 28 oktober 2007 Ingen som har några fler förslag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 28 oktober 2007 Dela Postat 28 oktober 2007 Jag har samlat några gratis pluggtips på min blogg. http://bericadori.com/blog/?cat=3 Kanske det är billigt nog? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tranback Postat 30 oktober 2007 Trådstartare Dela Postat 30 oktober 2007 Hej igen! Testade Analog factory igår, och det lät ju kanon bra, och där är det ju bara synthar, känns inte som att jag kommer använda trummorna i Hypersonic t ex. Vad tycker ni om Analog Factory, någon som har några erfarenheter? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tranback Postat 1 november 2007 Trådstartare Dela Postat 1 november 2007 Finns det ingen här som har provat Analog Factory? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pekadan Postat 2 november 2007 Dela Postat 2 november 2007 Finns det ingen här som har provat Analog Factory?Jag har inte testat Analog Factory, men har lekt en hel del Arturias emulerande V-synthar. Jag gillar dem skarpt! Törs inte uttala mig om Analog Factory, men gillar du soundet av gamla goa analog-synthar kunde det säkert vara rätt för dig. I samma genre borde du också kolla upp dessa: Korg Legacy Collection - Analog Edition (Korg MonoPoly - wow wow wow!!!) GMedias synthar såsom Minimonsta, impOscar och M-Tron (lite skrapiga och svajiga Mellotron-ljud är suveräna i rock-musik!!). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tranback Postat 3 november 2007 Trådstartare Dela Postat 3 november 2007 Jag har en fråga angående mjukvarusynthar, om man t ex vill ändra en kontroll medan man spelar in d.v.s live, hur gör man det, då går det ju inte att använda midi eller gör det det? Väldigt tacksam för svar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.