Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag kör med en line6 pod kopplad till ett Marshall 9200 rörslutsteg och det jag undrar är ifall jag kan köra maxvolym ut från poden utan att jag bränner någonting i slutsteget? Är ute efter lite mer volym. Kör för tillfället podvolymen på ungefär hälften och det va ungefär vad mitt tidigare lite enklare slutsteg klarade av innan det inbyggda skyddet limiterade..

Finns ju inga ingångsnivåmätare eller peakindikatorer så det är ju svårt att veta hur signalen är..

Annons
Postat

... e de marshall gitarr-topp du har? Tror inte de kan bli nå skadliga nivåer från poden även om du drar upp den på max, de ju som att ha en vanlig pedal innan som man drar upp på max,,, man bara driver rören lite hårdare.. eller har ja fel? 😏 Rätt mig nån? 😱

Jortz (oregistrerad)
Postat

Om det inbyggda skyddet slog till på halv volym på det förra steget kanske det berodde på vad du har för högtalare kopplad till steget och inte involymen från försteget.

Visst ska du kunna köra på full volym från poden till en marshall 9200 (är inte det det stora rörslutsteget, det guldfärgade?) om det inte är så att det sitter någon underlig förstärkning som ger högre utvolym än steget pallar, vilket verkar underligt men det borde ju stå i specarna. Hör med line6 själva om du känner dig tillräckligt osäker för att inte testa.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.