KalleSilver Postat 18 september 2007 Postat 18 september 2007 (redigerat) Hej å så, Jo man ville att jag skulle presentera någonting om mig.. Arbetat i utlandet i 20 år. Musikaliskt har jag tävlingssjungit i kvartettsång(Barbrershop) i ungefär 10 år. Jag spelar dragspel. Jag har en egen studio. Mac OS X 10.4.10, med senaste iLife08 med Garageband. Ljudkort Edirol FA-66 där också Adiacity Temp/ljud-ljusteringsfunktioner är ihopkopplat med MP3- kodaren lime. Det kommer en del frågor om macar, finns det sådana diskusionstrådar i detta forum Tack Kalle 😄 Redigerat 18 september 2007 av KalleSilver
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 18 september 2007 Postat 18 september 2007 Tja och välkommen nån ren macavdelning finns nog inte men väl en för Logic och datorfrågor postar man under datoravdelningen. Göran
Wetter Postat 21 september 2007 Postat 21 september 2007 Välkommen! Kul! Vilken barbershopgrupp sjöng du i? Jag återupptog mitt sjungande för 10 år sen med några år i en barbershop kör, som baryton. tröttnade efter några år för det blev lite tjafsigt med enbart damer.. konstigt hur det kan bli 😊 Men jag lärde mig mycket och det var riktigt kul, kvartett är ju en utmaning och skithäftigt när det stämmer. Är SÅ imponerad över manliga kvartetter! Nu är jag med i en grupp på 8 personer som sjunger det mesta, och vi bestämmer helt själva, underbart! Skulle vara kul att lyssna på något från din kvartett!
KalleSilver Postat 24 september 2007 Trådstartare Postat 24 september 2007 (redigerat) Hej Wette, jag glömde nästan bort detta Forum, eftersom jag är Mac-ägare. Vad trevligt och vad fint ni sjunger. Hoppas det går bra för er. Jag sjöng som Lead i flera olika konstellationer. Huvudkören hette Vocal Vikings. Jag bifogar ett foto. taget 5 minuter innan vi sjöng i Helsingborg, där vi kom tvåa. Vi var väl ganska stora och hade bra ekonomi, vi abbonerade flera gånger Södra teatern en hel vecka. Inför nordiska mästerskapen hyrde vi in oss på Rosenöns Konferensanläggning ute vid Dalarö, och flög hit ett americansk barbershopproffs. De tio åren jag höll på var roliga, men fruktansvärt krävande. Ingen av oss som var med då, vill tillbaks, men nu i October skall vi gamla barbershopare träffas en hel helg och äta sjunga och umgås. Hoppas fotot kommer med. Jag är aldeles för ovan med detta att skicka ljud och bilder.Det ser inte ut som jag lyckas bifoga en bild. jag klickar på rutan med tavlan på till vänster om Mail. Jag skickar gärna ett mail till Dig, eller förklara hur man bifogar i detta forum. I de andra forumen kommer man direkt ned i dokumentfilen.Varför gör man inte samma här??? Kram o Hej från Kalle Redigerat 24 september 2007 av KalleSilver
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.